HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Högtalar sladd av tritek spole...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2009/09/18 :  00:05:52  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Fick en snille blixt att jag kunde göra en högtalar sladd av tritek tråd jag hadde liggandes till ingen nytta.


Det är den med röda tråden,som sagt lindade av 4st 2,5m längder,och trädde på kabelstrumpa,först på var av trådarna sedan2st i en strumpa.
De är ju isolerade med den röda färgen men bättre ta det säkra före....





På med banankontakter och krymp slang.



Färdiga,1 och en halv timme tog det...



Sitter i stereon nu...

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/09/18 :  00:15:35  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Vackert! Låter det något då?

//Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2009/09/18 :  00:20:25  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Stiligt!

Vad är Tritek för en slags tråd egentligen? Vad hade du för kabel tidigare? Upplever du någon skillnad med de nya?


Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2009/09/18 :  00:47:35  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Vackert! Låter det något då?

quote:
Vad är Tritek för en slags tråd egentligen? Vad hade du för kabel tidigare? Upplever du någon skillnad med de nya?

Tråden är tvinnade,några (7st) mindre koppartrådar som har nån isolerande färg/lack.Dom säljs av Hifikit.
Jag har Kimber 4TC som jag kört med,det är svårt att avgöra skillnaden,men man vill ju alltid att det ska låta bättre..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2009/09/18 :  16:46:50  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Jag använder TriTech till mina fyrflätor. Minusledarna har bomullsisolering, plus är "nakna".
Jag hade med mig dem till en kompis och jämförde med hans Kimber Monocle XL - dubbla omgångar per högtalare. Det blir ca. 24000 kr kabel.
Jag fick endast tillbaka kablarna mot att jag tillverkar en uppsättning till honom... Det tog en halv låt att konstatera att mina var bättre än Kimber.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2009/09/18 :  16:48:23  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Jag fick endast tillbaka kablarna mot att jag tillverkar en uppsättning till honom...

Ja se där ja..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2009/09/21 :  22:41:31  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Tyvärr så blir det en hinna över musiken om jag jämför med mina kimber 4TC,mest i mellanregistret,hur var det nu med inbränning av kablar...mummel mummel.....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000