HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 rega p3-24 color
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2009/11/06 :  23:27:53  Show Profile Send skalet100 a Private Message  Reply
precis köpt en grön
vilken färg skulle ni föredra?
grymt läckra dock

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2009/11/07 :  00:08:00  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Vit eller svart

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2009/11/25 :  21:25:33  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message  Reply
Kul med färger! En gul är inte helt ful heller . Har du tänkt att inskaffa en yllematta av Regas eget märke också? De har ett antal olika skarpa färger, men jag tror att det kan skära sig (varning). Vore roligt att få se bilder på din spelare vid tillfälle, och höra dina omdömen
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2009/11/26 :  18:03:56  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Detta är en spelare som jag funderar litet smått på.
Hur tycker du den spelar?
Vad kör du för PU till den?
Go to Top of Page

PeterW
Starting Member

4 Posts

Posted - 2009/12/02 :  18:07:38  Show Profile Send PeterW a Private Message  Reply
Beställde just idag en P3-24 PSU i vitt utförande med en goldring 2300 pickup. Får den i morgon så då blir det att koppla in den till Linnförstärkaren och sen höra hur den låter. Ska bli spännande med tanke på att jag inte haft vinylspelare på mer än 5 år. Så det blir till att damma av skivsamlingen igen.. Speciellt kul ska det bli att lyssna till de vinylskivor som jag även har som CD och höra skillnaden.

Growing old is mandatory, Growing up is optional
Go to Top of Page

beetype
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/12/02 :  20:04:52  Show Profile Send beetype a Private Message  Reply
Rapportera gärna hur du upplevde att jämföra CD och LP.
Go to Top of Page

PeterW
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/06 :  22:16:59  Show Profile Send PeterW a Private Message  Reply
Tagit lite tid men i alla fall så låter skivspelaren mycket rent och i princip helt utan det knaster som fanns i min gamla pioneer så länge skivan är i bra skick i alla fall. Sen är det givetvis subjektivt men musiken känns "luftigare" på vinyl än vad cd:n gör men cd:n är en gammal philips det kanske är fult att jämföra Regan med en gammal philips. Känns som den svagaste kedjan i min anläggning är just cd-spelaren. I övrigt är det Linn förstärkare och högtalare.

Men som sagt jag lyssnar hellre till samma skiva på vinyl än på CD.

mvh
Peter

Growing old is mandatory, Growing up is optional
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000