Kul med färger! En gul är inte helt ful heller . Har du tänkt att inskaffa en yllematta av Regas eget märke också? De har ett antal olika skarpa färger, men jag tror att det kan skära sig (varning). Vore roligt att få se bilder på din spelare vid tillfälle, och höra dina omdömen
Beställde just idag en P3-24 PSU i vitt utförande med en goldring 2300 pickup. Får den i morgon så då blir det att koppla in den till Linnförstärkaren och sen höra hur den låter. Ska bli spännande med tanke på att jag inte haft vinylspelare på mer än 5 år. Så det blir till att damma av skivsamlingen igen.. Speciellt kul ska det bli att lyssna till de vinylskivor som jag även har som CD och höra skillnaden.
Tagit lite tid men i alla fall så låter skivspelaren mycket rent och i princip helt utan det knaster som fanns i min gamla pioneer så länge skivan är i bra skick i alla fall. Sen är det givetvis subjektivt men musiken känns "luftigare" på vinyl än vad cd:n gör men cd:n är en gammal philips det kanske är fult att jämföra Regan med en gammal philips. Känns som den svagaste kedjan i min anläggning är just cd-spelaren. I övrigt är det Linn förstärkare och högtalare.
Men som sagt jag lyssnar hellre till samma skiva på vinyl än på CD.