Har funderat om man kanske skulle testa det här med vinyl igen,det var ljusår sedan jag hade en vinylspelare.Har lagt ner så mycket slantar på det digitala mediet nu,så det kan inte bli några större utsvävningar pengamässigt sett.Vad tror ni om en Project rpm 4,9 med en, sumico oyster black pearl pick-up,skulle det kanske vara ngt att pröva som insteg?Och en riaa behöver man ju också,tips å råd mottages tacksamt!
Varför inte testa något av Pro-Jects egna RIAA steg.
Pro-Ject Phono Box II eller den lite dyrare Pro-Ject Phono Box SE II. Själv kör jag med SE II varianten och den är riktigt trevlig och flexibel. Klarar både MM och MC.
Jo det är den på blocket,tyckte att det är ett vettigt pris.Har mailat snubben så vi får se om han nappar.Frugan hittade en drös med gamla vinyler så man blir lite nyfiken på hur det kan låta,men som främsta medium håller jag nog fast vid det digitala men troligen så finns det ju säker analoga spelare som klår det digitala men så kostar det väl därefter också
Håller med alla synpunkter utom puppan. Jag föredrar Grado Gold. Men jag är inte riktigt neutral i ljudsmaken; jag vill ha attack och driv. Jag tycker Sumiko och Ortofon är lite trista.