HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Granitskiva under skivspelare.Bra tweak.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

donald
Member

147 Posts

Posted - 2009/11/27 :  11:33:23  Show Profile Send donald a Private Message  Reply
Har i en veckas tid haft en tung granitskiva som skivspelaren står på.Är mycket tveksam till alla konstiga tweaks som finns,men nog tusan fungerar det här.Låter riktigt bra nu.Kombinationen svart spelare svart polerad granitskiva blev dessutom skitsnyggt.Har någon annan liknande erfarenhet.

donald

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2009/11/27 :  13:47:51  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message  Reply
Massa är ju för det mesta bra!
Så det gör säkert sitt till för att stabilisera spelaren!

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/11/27 :  16:28:01  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Samma här, kostade på mig en stenbit, polerad av stenhuggeriet.
Den gjorde förvånansvärt stor skillnad i ljud även för mig!
Mycket stabilare ljudbild, bättre defintion i basen, klarare överlag.

Men det var dyr rackare....

MVH
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

abbot
Member

680 Posts

Posted - 2009/11/27 :  17:28:59  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Mmm, hade min Heybrook uppställd på en kopparskiva med tre ekkoner mellan spelare och koppar (15mm tjock). Skivan låg på två ben i böjträ från en IKEA-pall som var fastskruvade i väggen som var stående timmer med liggande brädor och tretexplattor. Resultatet var imponerande i hela registret. Jag har aldrig hört bättre basåtergivning, inte ens på Dala-Ljud (Gud förlåte mig - Perka gör det nog inte).
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/11/27 :  18:27:43  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Jag har en rejäl shiffer sten under min... och visst blev det skillnad.

/Fredrik.

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000