Author |
Topic  |
|
donald
Member

147 Posts |
Posted - 2009/11/27 : 11:33:23
|
Har i en veckas tid haft en tung granitskiva som skivspelaren står på.Är mycket tveksam till alla konstiga tweaks som finns,men nog tusan fungerar det här.Låter riktigt bra nu.Kombinationen svart spelare svart polerad granitskiva blev dessutom skitsnyggt.Har någon annan liknande erfarenhet. |
donald |
|
pwrdesign
Member

200 Posts |
Posted - 2009/11/27 : 13:47:51
|
Massa är ju för det mesta bra! Så det gör säkert sitt till för att stabilisera spelaren! |
Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2009/11/27 : 16:28:01
|
Samma här, kostade på mig en stenbit, polerad av stenhuggeriet. Den gjorde förvånansvärt stor skillnad i ljud även för mig! Mycket stabilare ljudbild, bättre defintion i basen, klarare överlag.
Men det var dyr rackare....
MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
abbot
Member

680 Posts |
Posted - 2009/11/27 : 17:28:59
|
Mmm, hade min Heybrook uppställd på en kopparskiva med tre ekkoner mellan spelare och koppar (15mm tjock). Skivan låg på två ben i böjträ från en IKEA-pall som var fastskruvade i väggen som var stående timmer med liggande brädor och tretexplattor. Resultatet var imponerande i hela registret. Jag har aldrig hört bättre basåtergivning, inte ens på Dala-Ljud (Gud förlåte mig - Perka gör det nog inte). |
 |
|
Elgstrand
Member

473 Posts |
Posted - 2009/11/27 : 18:27:43
|
Jag har en rejäl shiffer sten under min... och visst blev det skillnad.
/Fredrik. |
Its not about vintage, its about good music. |
 |
|
|
Topic  |
|