HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 En räddare i nöden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/02/01 :  21:23:18  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
För några månader sen skickade jag min Benz LP på renovering. Under denna tid har jag hunnit renovera en lägenhet, flytta och ledsnat rejält på hifi och musik. Min glädje och fashination över musik har gradvis dött bort och jag har tillockmed stått i begrepp att sälja av med hela min stereo, men endast högtalarna framstod som den största felplaceringen rent värdemässigt, så dessa åkte ut på annons. Efter att ha varit på vippen att sälja mina älskade Sonusfaber guarneri Memento dök räddaren upp. I egenskap av en pickup, min LP kom hem, kul tänkte jag föga inspererad.

Efter lite koll i pappren såg jag att det stod FG-S, har de satt en Fritz Gyger S-nål på den? Monterad o klar valde jag ut första skivan, på med stereon som bara slöspelat lite i bakgrunden då o då den senaste tiden. J.Cash lät så grymt bra att jag bara häpnade, min sambo utbrast spontant "Vilken djävla skillnad!!"
Nu har det snart gått två veckor av massor av vinylspelande. Det är en grym PU, jag köpte den ju beg så jag har nog aldrig hört vad den kan prestera.... tills nu.

Jag kommer inte sälja en pinal i hifikedjan, kanske uppgradera Kuzmaspelaren dock. Nu får grannarna göra vad dom vill jag tänker i allafall spela, HÖGT!...ibland

Hursomhelst en renovering av PUn är värd pengarna många ggr om.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/02/02 :  00:11:52  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Vad kul för dig!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2580 Posts

Posted - 2010/02/03 :  15:41:48  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Man sitter kanske och ruvar på guldägg?

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000