HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Darling amp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/06 :  21:54:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Röret jag använder - 5998A är lite som ett 6AS7G, men det balla är att ETT rör räcker till TVÅ kanaler och är lätt att driva.

Men som sagt, Darling är ju himla mycket kult. Har man bara högtalare som den klarar av så är ju allt frid och fröjd.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2010/02/06 :  22:12:26  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Darling verkar vara kanon på era kommentarer. Bygget ser förnämligt ut.
Tyvärr har jag inte fingrarna att själv bygga en sådan här.

400 mW hade varit perfekt till mina högtalare, kör nu med 2.5 W men det är för mycket egentligen.

På första Arken mässan demade gamla Audio Consult dem med en Sony Walkman på 300mW. Besökarna trodde att han drev med dem. ( vilket han åsså gjorde, den gode Olle.
Tack för ett trevligt reportage

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2010/02/06 :  23:43:41  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag har alltid varit farsinerad av ariel högtalarna, skulle gärna prova att bygga ett par, men det är ju inte gjort på en handvändning precis :)

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2010/02/09 :  15:27:31  Show Profile Send Uniper a Private Message  Reply
quote:
Förförstärkaren kan kanske bli föremål för en annan tråd här på forumet. Den skymtar till lite ovanpå min Tjockteve, och syns på skissen över racket.

Ja tack, gärna! Det verkar vara ett bygge helt i min smak. Jag har nåt liknande som är nästan färdigt, med en ATMega88, en liknande display och tre PGA2310 för surround. Tänkte lägga ut en tråd om det nån dag..

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Thermochron
Member

50 Posts

Posted - 2010/02/09 :  22:42:01  Show Profile Send Thermochron a Private Message  Reply
Härligt Uniper, då får vi dra igång en tråd om det och dela med oss av våra erfarenheter till varandra. Jag försöker nog göra ett ryck och beskriva bygget nästa vecka.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000