HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Besök hos Audio Concept. (Tenor, Teac, Dynaudio)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/12 :  23:07:54  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Eftersom jag ändå sitter och pillar lite med några bilder så tänkte jag att det får bli en egen tråd. Det blir nog första bildreportagetråden jag gjort på det här forumet.

Alla är välkomna att lägga in sina egna bilder från evenemanget i denna tråd.



Driver sajten component.se.

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/12 :  23:13:38  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply





Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/12 :  23:49:19  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply



Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/12 :  23:57:16  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply







Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/13 :  00:09:29  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply



Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/02/13 :  10:50:56  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
http://www.component.se/docs/img/10/audioconcept_dynaudio_1_900.jpg

Jösses!!!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/02/13 :  16:10:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Rediga bilder Tober!!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/13 :  20:53:16  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Tack!

Var tillbaka idag på Audio Concept för en lyssning igen på utrustningen och främst Dynaudio. Fick rummet i stort sett för mig själv och det spelade väldigt bra. Rummet i sig är väldigt bra och kontrollerat men högtalarna presterade riktigt fint. Om det är i förhållande till prislappen vet jag inte men riktigt bra och dom är otroligt snygga.

För den som är nyfiken så kommer dom stå kvar två dagar efter helgen innan dom åker iväg till Hifi stället i Göteborg.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2010/02/13 :  21:26:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snyggt jobb Tober!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2010/02/15 :  20:10:19  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Jäkligt fina bilder måste jag säga! Du har inte möjligtvis fler?

Hann du lyssna nått? Vad fick du för uppfattning?

//rillo
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/02/16 :  12:41:56  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag gillade också Dynaudio, det lät behagligt och balanserat, ingen imponatorbas, bara naturligt.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/02/17 :  22:55:07  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Har några bilder till men tiden har tyvärr inte funnits. Hoppas få ut några extra till helgen.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/02/18 :  00:07:58  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Stort tack till alla besökare för två mycket trevliga och välbesökta mässdagar med många uppskattande och positiva kommentarer. Riktigt kul också att Morten från Dynaudio, Dennis från T+A, Göran från Esoteric samt Jim från Tenor kunde vara med och göra dagarna intressanta. En trevlig forum-middag med många deltagare på Winjas Ost & Vin blev det också. Mycket ost blev det.....

Hursomhelst - för de som under lite lugnare former önskar komma ännu lite närmare Tenors elektronik och högtalarna Dynaudio Consequence UE, så finns de uppställda ytterligare i ca en vecka.

Vad gäller TENOR så är det kanske den- eller bland de allra finaste och mest sofistikerade förstärkarna på marknaden idag. Ta gärna med vinyl eller cd och hör hur bra elektronik kan låta.

Välkommen!


Mvh, Audio Concept


ps. tack för suveräna bilder..... :-)

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000