HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 New Speakers - To Be or to Be - 927Be
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  10:28:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag har en en blandad känsla inför Packa-upp-trådar.

Ofta har jag ingen aning om vad det är, eller känner igen så många märkens kartong, men samtidigt vet man hur den där känslan i magen är, typ som 4aåring på julafton när man bara vet att det är en bilbana i det stora paketet, som har DITT namn.

SÅ med blandade känslor skall jag nu dela med mig av lite bilder.

Ja känslorna ja... Nu förstår jag vad Per Gessle höll på med när han skrev "Här kommer alla känslorna på EN och samma gång"

Lådor är sällan kul, men ett måste för en säker transport. Så jag börjar väl där.



Fast detta är väl nästan för enkelt ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2005/06/29 :  10:31:48  Show Profile Send berglund a Private Message  Reply
Jag vet men jag är diskad på förhand :-)
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/06/29 :  10:33:40  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Eftersom det står på franska måste det väl vara en sån där JM Lab burk igen..

// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2005/06/29 :  10:42:52  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det får vi hoppas att det inte ärsäger en som INTE förstår varför detta märke är populärt. Finns trevligare Franska märken som tex Bc AcousticsJag gissar på att Zalve har varit på besök här i Stockholm.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  11:29:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
FBk: Det finns de som inte förstår varför SF är så populärt.
I Stockholm har vi inte varit.

Mitt språksinne säger mig att det står på engelska oxå =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/06/29 :  12:50:40  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jag gissar också på fransoser. Visst, det står även på Engelska men hade det varit Svenska. Italienska eller Amerikanska högtalare hade det nog inte stått på Franska också.

Om det bara stått på Engelska hade jag gissat på VR4-SR, men nu är det antagligen nya JmLab högtalare du köpt.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  13:17:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det fransoser...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  13:19:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det finns en klar uppmaning,,,



Vilken tur att jag har båge 1379 och 1380 hemma hos mig då

Edit: Nummer fel!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  13:20:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är inte vilka fransoser som helst, utan mina favoriter!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/29 :  13:20:42  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Mitt i uppackningen, gött

/Mattias
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/06/29 :  13:57:20  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
1379 å 1389
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/06/29 :  14:29:09  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Företaget har bytt namn va? Heter väl enbart Focal numera?

Spännande tråd förövrigt... längtar tills jag själv byter högtalare och kan göra en liknande tråd...

Varsågod och fortsätt!!

Edited by - EmilH on 2005/06/29 14:32:06
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2005/06/29 :  14:31:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
FBk: Det finns de som inte förstår varför SF är så populärt
Va,det menar du inteKan upplysa dig om att mina Sonusar är såldaoch att det kommer in ett nytt märke hos mig så småningom
Undrar vilken modell du har valt......golvare är det,det syns på kartong storleken. Ett beg fynd kanske, och då så gissar jag på ett par 926or som har funnits till bra pris på Hifimagasinet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/06/29 :  14:53:41  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
quote:
Undrar vilken modell du har valt......golvare är det,det syns på kartong storleken. Ett beg fynd kanske, och då så gissar jag på ett par 926or som har funnits till bra pris på Hifimagasinet.

Tror mer på nytt... kartongerna ser för fräscha ut för att vara begg.

Spännande med nytt

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?

Edited by - Nitram on 2005/06/29 14:55:29
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/06/29 :  15:09:38  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Oliiiiiidligt spännande Vad kan det vara? Hmmm, tror inte att det är de absoluta toppmodellerna, om det inte är begagnat,och där verkar kartongerna för fräscha. Tror därför på något nytt men något med highend ambitioner. Min gissning är att Zalve köpt ett par Electra 927BE.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:09:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Z, hur [i]luktade[i] det att öppna så nya grejor?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:10:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Mer bilder !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:17:40  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
FBK skrev!

quote:
och att det kommer in ett nytt märke hos mig så småningom


V.A?

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2005/06/29 16:18:04
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:23:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nyöppnat luktar,,, Plast ?!

Lugn JOhan, det blir lite mer bilder.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:25:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi får väl öppna upp lite till på lådan.



Nu kan träslaget ses iaf.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:28:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här ser vi att det är några som har lite känlsa för vart det barkar...



Kanske inte så svårt att lista ut heller.

Ställer man upp en del parametrar så finns det inte så många alternativ kvar. 900-serien är helt rätt... Sen finns det ju lite och välja på.
När det gäller lådorna, så kan jag säga att de som är till mina JMLab Chours ser lika fräscha ut.

Lillan hjälper Pappa lite.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:30:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu håller vi inte mer på det.

Stefan har prickat rätt.

Dessa är det nu som står och spelas in för fullt.






"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  16:52:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Den som hade varit lite observant, såg att en del av svaret fanns i rubriken på tråden.




Focal JMLab Electra 927 Be

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/06/29 :  17:02:24  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
*rejält avundsjuk*

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/29 :  17:05:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Återkommer med lite mer bilder (och lyssningsintryck om en T-90 timmar) i kväll.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/06/29 :  18:42:43  Show Profile  Reply
Ahhh dom är snygga dom där alltså

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000