HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 En till moddad SB reciver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/03/08 :  03:02:14  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Blev lite sugen efter ha läst McGyver's tråd så jag var tvungen att sätta lödkolven i min med.

Kortet utanför lådan



en extra konding till spänningen skadar väll inte ?



Och så lite mer kondingar



Och till sist helhetsbild



Var lite väl ivrig så det blev inte mycket bilder
Satte iaf ett par 10uf tantaler direkt på dacen över digitala och analoga spänningen, sen även en 100uf till spänningsregulatorn för dacen.

Utgångs kondingarna är ett par 3,3uf audyn-cap som ni ser.
Gjorde inget åt digitala utgången nu men det ska dit en 1:1 trafo lite senare. Även en ny nätdel ska snickras ihop så snart det finns tid.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/03/08 :  17:57:44  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Det är lite intressant det här, blir lite sugen själv att göra det.... Vad behöver man för delar/komponenter och sen behöver jag nog fler närbilder på vart man ska löda dit dom nånstans....
Hur blir skillnaden? Vad blir bättre? hur ändras ljudet?
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/03/08 :  18:54:14  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Finns en del att läsa här

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/Squeezebox/squeezebox.html
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78114&whichpage=2

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2010/03/08 :  19:10:17  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Ingen som tänkt sätta i en bättre klocka?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/03/08 :  20:23:18  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
quote:
Ingen som tänkt sätta i en bättre klocka?


-Jo, skall bara få tid till det!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2010/03/08 :  21:15:52  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Im waiting for magic

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8251 Posts

Posted - 2010/03/08 :  21:54:01  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Gjorde inget åt digitala utgången nu men det ska dit en 1:1 trafo lite senare

År speciellt intresserad om detta blir en förbättring.Vad sitter där nu,en elyt eller?
Vilen frekvens har klockan?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/03/09 :  01:32:13  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
hm vet inte riktigt vad som sitter men tror det är ett lc-filter. kollar man på data bladet så ska man kunna löda den direkt på utgången utan extra filter.
McGyver satte en trafo och hans mätning av utgången ser då bättre ut än den dom gjorde i tråden jag länkade till ovan (enligt mig iaf).

Tror klockan är på 12,28.. kommer inte ihåg exakt.

Men nu lite mer bilder testade att göra en ny nätdel idag








Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/03/09 :  07:54:50  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Tänk på att Lampizators mätvärden av den digitala utgången är utan last!(varför man nu väljer att gör så?)

Min bild är tagen med 75Ohms koax terminerad i 75 Ohms konstlast.
Utgången är riktigt bra original och jag monterade trafon bara för att få en galvaniskt isolerad utgång.

Tänk även på att om ni tar bort filtret på digitalutgången enl Lampizator, så har ni 4-5V SPDIF - Det är INTE standard!(0.5-0.6 Vpp)

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000