HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ny bil beställd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2010/03/11 :  20:45:27  Show Profile Send SCarlsson a Private Message  Reply
Min trogna tjänsteflicka skall gå i pension och ersättas med en yngre förmåga.
En Passat Variant TDI170 DSG 4Motion kommer under de närmaste åren frakta runt mig i landet.
Min nuvarande A4 Quattro med samma motor har gjort sitt för mig nu men kommer säkert glädja någon annan under många år till.
Skall bli kul med något annat nu efter två A4 under de senast 5 åren.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2010/03/11 :  21:10:34  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Du kommer inte att bli besviken! Är det nya modellen som kommer?

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2010/03/12 :  04:07:40  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Är helt kär i nya S60... varför har man inte byggt såna bilar innan???
Glad i alla fall att det skett en revolution inom Volvo!
Men det har kostat blod svett och tårar också... eller rättare sagt ALLA har jobbat med mer entusiasm och en väldig fokusering på vilken bil man själv skulle vilja ha (för oss som är bilintresserade)

Martin

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2010/03/12 :  08:05:03  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Personligen, tycker jag att Volvo tappar sin identitet med S60 och går i samma riktning som andra!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2010/03/12 :  08:45:05  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Grattis! Förbaskat trevlig bil med den motorn, lådan och fyrkraffset! Är själv väldigt sugen på en sådan när min tjänstevagn ska bytas om nåt halvår. Kommer dock en helt ny Passat 2011 vad jag förstått, men kombin dröjer (alltid!!!) en tid längre.

Dock tycker jag att 140 TDI med 4motion och manuell låda är lite mer bruksrolig på ett härligt lantligt sätt, dock inte samma klass på förfining och komfort som med den drivlinan du har beställt.

Nya S60 är nog en av de fulaste bilarna jag sett, ser ut som vilken Korean som helst. Varför måste den ha ett överhäng på en bra bit över 1 meter i fram och bak? Bilen ser inte klok ut i proportionerna... Nya 9-5'an lider av samma åkomma tyvärr.

Tyvärr kan man inte köpa en sedan längre eftersom bakluckorna är ungefär lika stora som brevinkast. Halvkombin, kom tillbaka, allt är förlåtet!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/03/12 :  08:51:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
DSG lådan ær helt underbar, hade jag hittat en Passat ink DSG før bra pris så hade det blivit en sådan.
Nu blev det en Mercedes istællet.

Lycka till med den nya bilen :-)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2010/03/13 :  17:01:45  Show Profile Send SCarlsson a Private Message  Reply
Ja detta skall bli kul- Med R-line paket ser den dessutom rätt trevlig ut. Var inne på den nya Skoda Superb först men min ekonomichef fick koppla bilbatteri på pacemakern när jag nämnde det...
Jag har några är kvar till Volvoålder så V70 föll också bort :-)
Passaten ger väldigt mycket bil för pengarna just nu men det är ju för att den nya modellen kommer i höst. Sista produktionsvecka för befintliga modellen skall visst vara v.21.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2010/03/13 :  17:14:59  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Hehe, det som är roligt med tjänstebil ju, att välja utan att behöva ta hänsyn till andrahandsvärdet :-)

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/03/13 :  22:14:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
SCarlsson, jag tror att Matsh i eoJeud har en sådan du snackar om.
Verkar vara fullutrustad o jäkligt läcker!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/03/14 :  19:47:28  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Hoppla, höll på att sätta i halsen LoL! Skulle en Pessat Variant på något sätt vara mindre könlös än en S 60? Pessat är väl gubbarnas gubbil, eller? Det är väl ingen med oljepanna hoppas jag!
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2010/03/18 :  21:38:11  Show Profile Send Larsen a Private Message  Reply
Trevlig bil, absolut!
Det fina med att ofta ha hyrbil i jobbet är möjligheten att testa olika märken och modeller. En inbiten Volvo-fanatiker på jobbet fick en Passat Variant 4-motion med den svagare 140-hästars dieseln och manuell låda... under protester såklart... MEN, han är efter det Passat-ägare, haha.

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2010/03/18 21:40:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000