HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Usla prototypkort
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2010/03/30 :  17:24:23  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Beställde enkelsidiga kort från http://pcbmanu.com/ . Intressant, trodde jag, då han gör enstaka kort till bra pris. Ca 200kr för ett 80*120 kort i 105u.

Ville skicka gerber men han ville ha pdf i originalstorlek.

Tre kort av fyra var acceptabla men det fjärde hade några bortfrätta banor trots 2mm bredd.

När jag reklamerade detta fick jag följande häpnadsväckande svar:

"Antar att det är lödön som ligger helt enskilt på kortet ni avser nästan saknas, och detta informerade jag om före tillverkning att det kan bli problem.
Dessutom har ni borrat i kortet vilket innebär att garantivillkoren inte gäller eftersom jag inte vet vad kortet varit utsatt för efter leverans. Hade ni påpekat detta fel direkt vid optisk inspektion, inga problem, men nu har ni bearbetat kortet på något sätt och då vet inte jag vad kortet utsatts för, därmed gäller Förbehållstexten §1. I detta fall går det inte utesluta att sista meningen i detta stycke gäller eftersom kortet är bearbetat på bilden ni skickat.
Det var lite synd att ni inte upptäckt skadan före bearbetning, men vi kan inte ta ansvar för det som händer efter korten lämnar oss.
Best regards,
Sebastian Berge"

Så passa er för denne herre. Troligtvis beror allt på "Mycket snack och liten verkstad"-syndromet.

Korten går iaf att rädda hjälpligt för prototyperna jag tar fram.


mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2010/03/30 17:35:10

manw
Member

445 Posts

Posted - 2010/03/30 :  22:39:15  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Trisst :-/ Kan du scanna in en bild o lägga in i tråden så vi får se hur illa det ser ut.

Hälsningar // Nickenyfiken.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2010/03/31 :  23:04:09  Show Profile  Visit peranders's Homepage  Reply
Firma som inte tar gerberfiler är suspekt vilket härmed är visat. För 200 spänn får man inget. Det är bara att inse det.

Varför inte testa http://cograpro.se ? Leverans dagen därpå eller samma dag om du bor i Göteborgsområdet och kan själv hämta korten. Du kan också prova någon kines till exempel http://www.pcbcart.com

Googlade lite.
http://www.ratsit.se/760718RLEL00001
Sajten är registrerad hos Crystone (Sverige)
Telefonnumren saknar adress

http://whois.domaintools.com/volvo480.net

"Observera att vi som arbetar med detta gör det som en fritidssysselsättning i huvudsak åt privatpersoner." Vad säger man om detta?

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2010/03/31 23:30:57
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/04/01 :  08:07:39  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
quote:
"Observera att vi som arbetar med detta gör det som en fritidssysselsättning i huvudsak åt privatpersoner." Vad säger man om detta?


Kanske att någon har tillgång till att tillverka små batcher i garaget och därför gör det som extrainkomst för att dryga ut lönen/pensionen och pga det endast gör mindre volymer och inte större kanske?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2010/04/01 :  09:08:57  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
PA,
Kinesen var ju kanonbillig redan vid 5 kort. Har du använt dig av dem?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2010/04/01 :  11:29:20  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Jag har använt Kinesen Flera faktiskt.

Kanonbra och kan rekommenderas!

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/04/01 :  12:06:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag hade kontakt med den här snubben för några år sedan eftersom han tydligen hade en stående annons i den ledande elektronikblaskan AlltOmElektronik, men han meddelade då, att han slutat med sin verksamhet.

Å andra sidan har jag fått mönsterkort gjorda av glad man på forumen efter förlaga som en pdf-fil. Det blev mycket bra. Nu skulle jag bara ha korten borrade ....
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2010/04/01 :  19:23:33  Show Profile  Visit peranders's Homepage  Reply
Den kinesen är bra, tittar även på gerberfilerna och anmärker om de ser nåt SAMT de förstår engelska bra. Frågar du runt och Googlar så hittar du bara bra vitsord.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/04/01 :  21:56:57  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
En av mina kamrater som driver en framgångsrik firma i musikintrument branchen har alltid sagt:
"Kunden har alltid rätt"
Att börja tjafsa så där ger direkt dåligt rykte och framför allt, vill man inte ha nöjda kunder?
Enda abret med kinesiska tillverkare är väl att man aldrig kan räkna med att dom inte trycker egna kort och säljer?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000