HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Får inte igång 45:varvet på en Thorens 150 Mk II:a
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

milesahead
Member

97 Posts

Posted - 2010/06/12 :  20:47:36  Show Profile Send milesahead a Private Message  Reply
Någon som har nåt bra tips? Drivremmen orkar liksom inte ändra läge till 45-läget.Det funkar utan skivtallriken men när jag lägger på den så pallar den inte med.

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/06/12 :  22:59:02  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Remmen är utsliten/kass när den slirar om den sättes på 45 varv, sätt den så länge på 33 och hjälp den till 45 medan du väntar på ny rem. Kostar inte många kronor. Kontakta någon butik tex hifi-skåne har inte de så vet dom var du kan hitta ny.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/06/12 :  23:11:07  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Svalander borde ha remmar med.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2010/06/13 :  02:00:55  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ett knep om alla butiker är stängda.

Prova med att tvätta av den med diskmedel och vatten spola den sedan i mycket hett vatten torka av den prova sedan om den funkat som den skall, på måndag köper du en ny rem.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/08/20 :  16:15:50  Show Profile Send Psy_lord a Private Message  Reply
jag är med lite ny på den rätta sidan.. men jag köpte en beggad thorens 165 oh där va jag tvungen att flytta plastbiten "anläggningsytan" på motorn för det skulle funka.. dem blir med sliten o gör att remmen har svårt att hoppa över till 45... bara ett tips tryck ner anläggningsutan om du kan så överlever du ett tag....

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000