Vet ni vart man kan få tag på runda klot med diametern ca 10 cm och upp till ca 20 cm? Helst då i trä men andra material går också bra. Vill använda sådana som spridningslinser ovanpå högtalare. Tacksam för alla tips.
Sladdbarn: Jag har tittat på ikeas skålar och har faktiskt några hemma här men dom e till för andra projekt och liiite för stora för det jag letar efter just nu.
ranngarden: Blomsterlandet finns här i stan så jag ska definitivt kolla upp vad dom har.
asto: Helt perfekta klot. Har skickat iväg mail nu till dom. Hoppas på svar snart om storlekar och priser.
"Hej Kristofer och tack för Din förfrågan! Vi gör klot som vi svarvar i olika dimensioner, råmaterialet" är limträ (furu eller gran) i mycket hög kvalitet.Kloten bör genast ytbehandlas för att hålla länge, måla eller lacka så får de ett bra skydd. Kloten sändes per post till Sverige. pris:150 mm 58 ¤ / st (inkl. oms 23%) paketavgift tillkommer (uppskattningsvis ca 40 ¤ för 4 st klot?)"
Inte direkt gratis tyvärr så jag får nog leta vidare efter billigare alternativ. Synd.