HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Usher BE 20 Diamond (bilder en bit ned på sid 1)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

OliverBjuhr
Member

99 Posts

Posted - 2010/12/02 :  19:57:15  Show Profile Send OliverBjuhr a Private Message  Reply
Manligt! :)

MVH Oliver Bjuhr

JBL L212 + Ultrabass
JBL L100 Century
Harman Kardon Citation 17S
Harman Kardon Citation 16 x2

Vintage for life!

BMW m5 Turbo
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/12/04 :  15:50:30  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Mäktig anläggning!

I många hemmahosbilder hos folk med Usher Be HT så står de ofta väldigt nära bakvägg trots bakåtriktade basreflexportar. Blir det inte för mkt bas i rummet frågar jag då.

Jag har länge funderat på Be10, men pga dess stora djup och bakåt riktade portar så trodde jag i min enfald att jag behövde ha HT så bafflarna hamnade minst 1m ut från väggen, men så är kanske inte fallet...och därför blev det istället små nätta Focal Electra 1037 Be med nedåtriktad basport, och halva djupet på HT.
Men de är inte så dumma de heller :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4441 Posts

Posted - 2010/12/04 :  17:05:38  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

quote:
Blir det inte för mkt bas i rummet frågar jag då.


Jag vet inte,då rummet inte är optimalt.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

LesPaul
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/12/05 :  21:48:01  Show Profile Send LesPaul a Private Message  Reply
Hej!
Blit lite undrande över dessa högtalare.
Ser på bilden att man kan se benämningen "Beryllium" under diskantelementet.
Det har inte BE20 Diamont! Under dess diskant står det "Diamond DMD"
Hoppas du inte blivit lurad!
MVH
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4441 Posts

Posted - 2010/12/07 :  21:05:54  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Nej,du kan vara lugn,jag har inte blivit lurad.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2011/02/11 :  14:22:44  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Vad är det för ett försteg samt cd han lirar på ? riktigt ljuvligt system övrigt :)

[i][purple]
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4441 Posts

Posted - 2011/02/11 :  16:32:39  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Försteget är ett äldre Accuphase,och Cd,n är en nyinköpt Primare.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/02/18 :  09:11:32  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
En liten fråga som jag hoppas inte trampar någon på tårna men hur mycket tid och pengar har lagts ner på akustiken i rummet? Denna finfina utrustning tycker jag förtjänar att placeras korrekt. Synd om rummet skall sätta sina begränsningar till dessa underbara pjäser. jag vet inte vad jag har högst upp på vill ha listan, stegen eller högtalarna?
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4441 Posts

Posted - 2011/02/18 :  18:26:18  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Jag håller med fullständigt.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000