HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 AÖ jämför högtalare hos huzze
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/28 :  23:02:39  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
I köket hade vi avbytarbänken + massor av fika



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/28 :  23:50:31  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Vet inte om ljudminnet stämmer överens med hur jag nedan beskriver min uppfattning, men jag försöker ändå....

QRS- den högtalarna lät riktigt bra när musiken var lite glesare och volymen var på en moderat nivå, mycket högtalare för pengarna, Grattis bearwik!
IS- detaljrika och låter bra, men jag fick en känsla av att de låter lite för mycket högtalare, men det gick att höja volymen rejält.
Totem Mani - en trevlig och basrik högtalare, kanske inte så informativ som jag hade hoppats på, saknade alltså lite i detaljupplösningen.
SF - han lyssna alldeles för lite på dessa, men av det lilla jag hörde så lät de lite varmare och mysigare, men om de var bättre än de övriga han jag inte få någon uppfattning om.
Audiophysic - sedan jag gått så spelades det tydligen på huzzes klenoder. De vet jag kan prestera riktigt bra, även om jag tycker huzze har lite för mycket toe-in för mitt ljudideal.

Nu ska jag också tillägga att jag tror att alla högtalarna inte fick en rättvis placering för att kunna prestera sitt allra bästa. Samtliga högtalarna var för mig en ny bekantskap i hemmiljö. Att jag sen är van att lyssna på stora golvare gör kanske att jag inte ger dessa stativare en rättvis bedömning, så ta mina intryck med en nypa salt.

Trevligt att träffas var det och hoppas på nya och fler träffar.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/08/29 :  10:58:59  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Får börja att tacka Huzze för en mycket lyckad tillställning som jag uppskattade väldigt mycket.
Om jag ska skriva vad jag fick för intryck av de olika högtalarna:

QRS- För de pengarna som Bearwik gav så var det nog mest "bang for the buck" lät väldigt bra på normala nivåer men diskanten var lite för hetsig på lite högre nivåer.

IS- Inga direkta fel här förutom att jag inte tyckte att högtalaren försvann ur mitt sinne?? Jag hörde hela tiden var högtalaren stod. Och kanske lite smal ljudbild.

Totem Mani2- En kompetent liten högtalare som man måste vara mycket försiktig med när det gäller placering i rummet! Om inte försiktighet tas så kan basen bli dominerande och mellanbasen bli låg. Jag tror att denna högtalare har mycket mer att ge än vad vi fick ut av den igår.

Sonus Faber Electra Amator mkI- En trevlig högtalare som inte gjorde bort sig på någon punkt, dock kan jag känna att den var lite slätstruken, dvs inte super på något men inte dålig heller...bra eller dåligt? Det får var och en avgöra.

Audio Physic Scorpio mkI- Var nog den mest kompletta högtalaren under dagen. Bas, mellan och top var mycket välbalanserat. En högtalare som jag skulle kunna leva med. Bara att gratulera Huzze till denna högtalare.

Tyvärr så tog jag inte med min usla lilla kompaktkamera (eller det kanske var bra. Men jag tror det kommer att finnas bilder så det räcker.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.

Edited by - Mschill on 2010/08/29 13:43:28
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/29 :  13:12:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Track ID är en mycket trevlig funktion på telefonen


Var det tra(c)ktorn du letade efter?
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/29 :  13:14:21  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Största skrattet: När frun kom hem och lilla yrvädret Nova flög in i vadragsrummet och var överlycklig över alla potentiella klappare.

Största förvåningen: När frun, Nova & Freja låg i sovrummet och tittade på Finnkampen. Plötsligt körde en traktor genom vardagsrummet. Fru & Nova satte sig käppraka av skräck. Freja lyfte på ena ögonbrynet, "Den har jag hört förr...".

Edited by - huzze on 2010/08/29 13:31:59
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/29 :  16:10:21  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Traktorn gav ett av dagens största garv, det var Andren som hade spelat in och körde för oss alla. Därför kallar vi honom för Bonden numera.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/29 :  17:16:28  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Nova var ett yrväder av gott humör, svårt att vara på dåligt humör med en sån hund i närheten.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/08/29 :  17:29:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
OT: Vad är Nova för modell???

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2010/08/29 :  17:42:06  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Bichon Frisé tyckte jag mig se på någon bild tidigare?

Sedan har hon ju en namne på forumet som är en Shar-Pei.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/29 :  17:55:45  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Alldeles riktigt, en Bichon Frisé. Freja är en gråhund-jämthund-springer spaniel-boarder collie-labrador (retriever). En äkta rondellhund alltså.

Vi har valt att inte klippa Nova enligt rasstandard, utan trimmar henne som vi tycker.

Edited by - huzze on 2010/08/29 17:57:01
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/29 :  19:45:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Här mäter Petter (och visar ytterligare en hornkonstruktion). Det var kul hur väl mätningar och ljudföljdes åt och hur lätt det var att koppla frekvensgång till hur vi upplevde respektive högtalare.



Alla stativare hade nästan samma bandbredd och var mycket lika när det gäller frekvensgång förutom mindre skillnader i bas- övre bas som vi hörde tydligt och hade lite olika ord på.

IS var dom som (precis som vanligt) vi hade ganska olika upplevelser av, flera hade lite svårt för dom medan andra tyckte de var klart bäst. Om man skall gå efter Petters mätningar så hade IS den bästa frekvensgången i rum av alla. Personligen tyckte jag att röster kändes lite väl tunna för min smak men samtidigt gjorde det att de kändes mer detaljerade. Tyvärr hade vi ingen bra referens så vad som är rätt eller fel blir nästan en gissning.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2010/08/29 19:45:42
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2010/08/29 :  20:43:18  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Först vill jag tacka Huzze för inbjudan och konstaterar att träffen var mkt stämningsfull, detta utöver lyssningen alltså.

Som alltid vid såna här träffar är ju tiden alldeles för kort för att seriöst utvärdera men det var tre par högtalare som engagerade mig i musiken, och dessa var:

Audio physic
IS 8
Sonus Faber

Trevliga på olika sätt förstås.

IS 8 har jag lyssnat på mycket tidigare och gillar dess timing och upplösning, dock skulle jag ha svårt att leva med dom utan sina basmoduler som tillsammans ger en helt annan helhet.

Sonus Faber spelar(i mitt tycke)inte överdrivet upplöst men har i stället en mycket fin övergång mellan registren som gör att det låter väldigt lite högtalare, detta tillsammans med ett litet extra tillskott av energi i nedre mellanregistret gav en bra närvaro. Tror föressten jag missade mätningen, hur såg den ut?

Audio Physic kändes mycket korrekt från botten till toppen och spelade över mina förväntningar, avslappnat men samtidigt mycket följsamt, på den korta stunden som jag lyssnade fann jag faktiskt inga uppenbara egenheter som är värda att skriva om, det var tex lätt att följa variationer i frekvensspectrat i de lägre registren och med en befrielse från den monotona entoniga "fladderbasen" som jag tycker återfinns i majoriteten av alla golvare som går anständigt djupt.

Inte lika roligt var det att lyssna på Totem Mani 2, trots en placering långt ut från bakvägg upplevde jag de på tok för energirika i midbasen/lägre basen, jag tyckte tex inte att jag hörde någonting alls av nedre mellanregistret pga av maskeringseffekter från basen, enligt mig inte helt färdig som konstruktion, särskilt relaterat till prislappen.

QRS högtalarna var väl egentligen inte med på rättvisa villkor pga att de kostade en bråkdel av de övriga, men för priset spelade de med råge och de gjorde definitivt vissa saker bättre än framförallt Totem.

Allt detta i min värld alltså.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2010/08/29 :  22:21:41  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Stort tack till huzze och alla andra för en trevlig, rolig och intressant träff!

När jag nu läste att bearwik släpade med sina QRS Callisto med kollektivtrafiken så skäms jag då jag hade funderingar på att fråga huzze om det fanns intresse för ytterligare ett par högtalare i form av mina moddade Snell CV, men då de är riktigt tunga och stora så övergav jag tanken

Nu till intrycken av högtalarna!

QRS Callisto Träffens "bang for the buck" utan tvekan,välupplösta och bra men basåtergivningen var en aning för slank för mina öron.

Sonus Faber Electa Amator mkI Som gammal SF ägare så gillar jag deras lite äldre och dyrare högtalare
som oftast spelar en liten aning mer neutralt och (som dessa gjorde) och än nyare som jag hört och som spelat mer laidback,men oavsett års-modell så finns det en extra fyllighet i mellanregistret som är trevlig på röster.

Intelligent Sound IS8mkIIPro Inga direkta invändningar utan detaljrika,dynamiska med bra basåtergivning, men det fanns en annan stativare som var roligare att lyssna på.

Totem Mani2 Ren lyssningsglädje blev det med dessa stativare, och med Infected Mushroom så var det 100% kul. Kanske inte lika detaljrika som tex IS, men med en aning mer värme i klangen och med en mycket kraftfull basåtergivning som jag gillade så är detta mina favoriter bland stativarna. Men som någon skrev så lär de kräva extra mixtrande med placeringen pga den kraftfulla basen

Audiophysic Scorpio mkI Och som sista par högtalare lyssnades det på Audiophysic golvarna som jag inte han med att lyssna optimalt på i soffan pga jag var tvungen att ge mig iväg. Men intrycket var,detaljrika,strama och kraftfulla där inget stack ut. Blev hur som helst nyfiken på att lyssna mer på denna modell som jag också blev med Totem högtalarna.

Tack än en gång och hoppas att det blir fler trevliga träffar!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2010/08/30 :  01:17:37  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Instämmer i hyllningskören. Tack för en riktigt trevlig och lång dag!

QRS Callisto Hann tyvärr inte lyssna på dessa sånär som på en låt. Så jag hann inte bilda mig någon uppfattning.

Sonus Faber Electa Amator mkI Någon sade Volvo. Bra beskrivning tycker jag. Ok men lite tråkigt. Jag tyckte de var lite för avrundade för min smak.

Intelligent Sound IS8mkIIPro
Egentligen var det nog dessa högtalare som var mest "korrekta". Som också mätningen av högtalare + rum redovisade. Men när vi pratade i termer som t.ex. "spelglädle" så var det flera som fastnade för andra högtalare. Jag kan på sätt och vis hålla med. Men här kommer jag in på ett ämne som egentligen borde få en egen trådrubrik.

Vad är det vi lyssnar efter egentligen? Vad är det vi kallar HiFi? När jag själv upplevde spelglädje denna dag så spelade det egentligen "fel", eller snarare "okorrekt" enligt gissningsvis de flestas referensramar. På flera av högtalarna under dagen var många överens om att, ja visst, en höjning i nedre mellan, men det är gött att lyssna till.

Totem Mani2 Håller med FBK här. Ren lyssningsglädje när första spåret, Never Ever Land, från Infected Mushrooms platta B.P.Empire spelades.
Visst, en alldeles för kraftfull basåtergivning, men o så härligt just på denna låt. Nästa skivköp b.t.w.

Men här är vi inne på mitt kommande trådämne igen. Detta var verkligen dagens match för låt/högtalare. Men där fortsätter ju jag som lyssnare processen som börjar med komposition, vidare med inspelning, mixning, mastring och som borde sluta i och med att musiken (tyvärr) bränns ner till 16bitar 44,1 khz. Vad var HiFi nu igen? Är det när jag nått mitt eget nirvana för hur JAG vill att varje inspelning ska låta? Eller är det att skapa ett system som "inte färgar alls" och sen njuta av den perfektion som kommer ur någon annans skapande? Jag ska skissa fram en ny tråd om detta som förhoppningsvis inte stannar på tangentbordet, utan innefattar besök i exempelvis studios där det ska lyssnas. Jag är ju själv musiker till yrket.

Audiophysic Scorpio mkI En trevlig högtalare. Karaktären skiljde sig en del i och med att detta till skillnad från de andra är golvare, med dessutom inte mindre än totalt 14st element!
Dagens favoritlåt nr 1 spelades här med, lät större och mer, större register, men jag kunde inte glömma föregående match. Dagens favoritlåt nr 2 för mig spelades även på dessa, minns inte vilka av stativarna jag hörde den i först. (Polly Come Home med Robert Plant & Alison Krauss från plattan Raising Sand). Basåtergivningen i dessa var absolut bättre integrerad med övriga register än på Totem Mani2, men jag tyckte det flöt ut lite väl. Dessa var de enda högtalare som fick basen att kännas i kropppen, väldigt skön känsla, med baksidan att basen blev lite apart i ljudbilden.

Dessa hade också enligt min upplevelse den största ljudbilden. Jag gillade det skarpt på Paul Mc Cartneys Jenny Wren från plattan Chaos and creation in the backyard.
Det lät sådär otroligt stort som det också gör i mina Magnepan MG 1,6 hemma. Läckert, men än en gång "fel", samtidigt rätt. Jag gillar det stora luftiga krispiga detaljrika, vill ju ha det ljudet hemma även fast jag vet att det inte allt skulle låta så om Paul Mc Cartney satt och sjöng mellan mina högtalare. Då skulle det inte låta "HiFi" alls enligt mig.
Det finns en anledning till att jag har IS8or i min studio och Magnepanerna hemma.

Well, det var lite av tankarna som passerade mitt huvud i lördags. Andra tankar var en liten besvikelse som bestod i att jag missade lyssna på hörlursförstärkaren och dacen i köket. Var det så att man kunde lyssna med och utan dacen? Hade varit himla kul.
Någon som gjorde det?

Andra tankar som passerade var hur otroligt trevligt det var på min första AÖ träff. Ser fram emot nästa.

Sist men inte minst ett stort tack till Huzze med familj som lät 14st entusiaster ockupera våningen under en hel dag!

/Bunkert

Edit: Lade till lite text

Edited by - Bunkert on 2010/08/30 01:21:15
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/30 :  11:26:35  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ytterligare ett asgarv blev det då det visade sig att det lilla reflexröret på Totem Mani2 jobbade hårt (för hårt ibland) och Bunkert stack in huvudet bakom för att kontrollera. Hans kalufs fönades i takt med musiken.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/30 :  11:36:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Några få ord med mina åsikter.

QRS tyckte jag spelade bra för pengarna, även om det saknades lite kött och blod i botten. Den låga effekttåligheten skulle jag kunna leva med då jag inte spelar så starkt.

IS Väldigt korrekta och lite mer botten än QRS. Dock inte med den värme som jag skulle önska. Tyckte att de var för ljusa, men det kan vara den totala tonalbalansen som får mig att tycka det.

Totem I mina öron bättre än IS på mellan/diskant, men FÖR mycket bas.

SF De mest homogena och förlåtande av stativarna. De har jag levt med och jag skulle välja dem igen bland dessa fyra.

Audiophysic Här är jag partisk, men de står kvar...



PetterPersson mätte ju alla stativarna och kunde via mätningarna bekräfta det som vi hörde. Mätningarna visade även att bristerna lurar hörseln att tro att felet ligger någon annanstans. Snälla Petter, lägg in en kommentar om detta, så slipper jag citera fel.

Edited by - huzze on 2010/08/30 11:40:56
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/08/30 :  14:27:40  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Totem Mani2 nedan


QRS Callisto nedan


SF Electa Amator nedan


Bara att kommentera....


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2010/08/30 21:04:55
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/30 :  15:04:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tror att det viktigt att påpeka att Mani 2 basproblem hade en hel del med rum+placering att göra. Är helt övertygad om att de hade kunnat spela bättre med annan placering.
Audio Physics satte f. ö. igång samma basnoder som Mani2

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/30 :  18:30:42  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Jo, helt klart behöver Mani2 mycket luft bakom, då det är en isobarik-konstruktion som lever på basreflexporten riktad bakåt.

Vi stoppade på skoj in skumgummipluppar i rören och högtalaren dog helt.


Vad gäller kommentarer på mätningar så tänkte jag mest på saker som:
Totem låter feta i basen pga en svacka på ett ställe och en höjning strax under som lurar hörseln. SAMT SF upplevs som förlåtande pga en höjning i mellanregistret etc. Jag kan inte läsa ut grafernas innebörd och hur kurvornas utseende påverkar ljudet.

Edited by - huzze on 2010/08/30 21:03:45
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/08/30 :  20:26:55  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Det var ju en trevlig, men för egen del kort, övning. Dock var det värt varje minut och ett stort tack till huzze som gjorde något åt AÖ's aktivitetstorka. Jag fick också lite gnista tillbaka och gjorde omedelbart vid hemkomst en lång lista på allt man skulle vilja/behöva fixa till.

Hann endast lyssna på Totem och Sonus Faber, samt ett kort stycke Janis Ian på QRS:erna. Jag tyckte nog Totem-burkarna var trevliga, synd att man försöker klämma ur mer bas än vad låda och element egentligen klara. Sonusarna är ju korrekta och snälla, men då måste de jagas på desto mer för att vakna.

Bilder då och kommentarer till dessa...


bearwik med sina QRS Callisto


Sonus Faber Electa Amator mk1


Vad har du i handen Tobbe_L?


Ett j-la tweak för f......


Never Ever Land med Infected Mushroom...


Tobbe_L, FBK, Andren har trevligt.


Totem Mani2


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2010/08/30 20:28:41
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2010/08/30 :  20:30:22  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Kul att läsa om hur ni upplevde ljudet från de olika högisarna. Den som verka skapa två läger är Totem.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/30 :  20:45:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Ett j-la tweak för f.....


Den fina meningen vräkte jag ur mig då ingen ville förstå vad de skulle vara bra för... (de kopplas in i högtalarnas + och - poler för att minimera returströmmar eller något åt det hållet. Har en även i nätlisten. Om jag A/B-testat? Nope

quote:
Never Ever Land med Infected Mushroom...
Måste varit med Totem...
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/08/30 :  20:58:06  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Tack så mycket huzze för en jättetrevlig träff! Bra initiativ! Kul att träffa allt folk

Visst kan jag kommentera mätningarna...Magils, Var det Totem, Callisto och Sonus i ordningen på bilderna?!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/08/30 :  21:05:23  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Japp..

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/08/30 :  21:51:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Som referens lägger jag till Stereophile mätningar

Först MANI2



Sedan Electa Amator



Och sist Scorpio



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000