HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Funderingar kring HFLS och hembio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2010/09/06 :  13:45:08  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Har inte varit aktiv på forumet på år och dar. Har ett par HFLS-1 som jag byggt för ca 4år sedan. Har haft dem vid tvn och jag tycker ljudet passar fint för filmtittande. Tycker inte att jag behöver någon subbas till dem, bor ju trots allt i lägenhet.

Dock så hade det varit trevligt att bygga ut och få till ett trevligt surround. Kan mycket väl tänka mig att bygga ett par extra HFLS-1 som bakhögtalare även om det kanske kan vara overkill. Vet inte vad som skulle kunna matcha HFLS-1 som frontar. Man kanske till och med skall bygga någon golvare som front.

Sen så är det ju center som behövs. Är det någon som modifierat HFLS-1an till center eller duger den precis som den är? En plattare center med mindre mid-element skulle ju se snyggare ut.

Mitt stora problem är att jag inte kan rita högtalare eller designa filter. Men jag bygger mer än gärna.

Så finns det någon som byggt hembio utav hfls-1 och har någon byggt en HFLS-1center? Hur skulle ni gjort om ni skulle behållt ett par HFLS-1 i setupen?

Det börjar klia i byggarfingrarna. :)

Nygga
Member

303 Posts

Posted - 2010/09/06 :  19:18:08  Show Profile Send Nygga a Private Message  Reply
Bygg 1 st HFLS-1 till samt 2 st http://www.lts.a.se/Portals/0/artiklar/Mupps.pdf

Mvh Nygga

Systemet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39740
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2010/09/06 :  23:02:44  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Du tänker HFLS-1an som center då antar jag? Hade gärna sett en plattare center mest för syns skull.
Mupparna har jag sett en del bilder på tidigare som surroundhögtalare. Antar att de fungerar fint på stativ.
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2010/10/10 :  17:56:33  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Nu har jag bestämt mig. Det blir som du sa Nygga. HFLS-1 som center och ett par muppar.
Håller nu på att bygga en stereobänk som skall vägghängas, i mitten på denna kommer centern få bo. Skall man göra någon ändring på filter eller låda för att hfls-1 skall fungera bättre som center?
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/10/10 :  19:11:12  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
En hjälp på vägen kanske?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=80687

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2010/10/10 :  19:25:00  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Hehe. Bygger gärna själv, men tack för tipset. Åker inte till skåne för en låda man bygger på några dagar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000