HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Billiga bredbandare och förstärkare till jobbet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2010/09/06 :  18:14:22  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag tänkte bygga en liten billig anläggning som jag ska driva med ett kasst ljudkort i en Fujitsu kontorsdator. Så spotify låter lite bättre på kontoret.

Förstärkeri blir en billig färdigbyggd Tripath från Tradera. Någon som kan rekommendera nåt av kinesmärkena?

Högtalare blir billiga bredbandare i hemsnickrad låda. Rekommendationer på element?

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/09/06 :  19:47:34  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
TB eller HiVi 3"
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/09/06 :  20:02:33  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Kolla min byggtråd, jag hade i princip samma problem: Dator -> Tripathstärkare -> Högtalare. Budget max 1500kr för alltihop. Element Tangband W3-871B 3" låter kanon med tanke på prislappen 162kr styck. Det som kostar lite är filterkomponenterna men det är nödvändiga eftersom mellanregistret annars blir mycket påtagligt och basen försvinner. Idag hade jag nog dock byggt bokhyllemodden du hittar i mitten av sidan och inte den "vanliga" modellen av Tabaq som det nu blev.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2010/09/08 :  19:44:52  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
quote:
Element Tangband W3-871B 3" låter kanon med tanke på prislappen 162kr styck.


Var handlar man Tangband? Får inga träffar i Sverige när jag googlar.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/09/08 :  20:03:36  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Tryck på länken i byggtråden så hamnar du hos Europe Audio i Holland köpte alltihop därifrån element, terminaler, motstånd och spole, hade stoppning liggande annars hade jag tagit det också.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/09/09 :  08:30:24  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply


bibl@

Var finns ritning och storlek på spolen och motståndet
i Din byggbeskrivnings-tråd?

Eller har jag bara missat nått!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000