HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Litet försteg med PGA2310
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/11/05 :  21:20:40  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Detta blir ett snabb reportage då försteget redan är så gott som klart.
Blev bara lite för ivrig

Hur som helst, tanken kom då jag behövde ett litet försteg till datorn.

Hade dock några krav:

*Som sagt det skulle vara litet
*USB-dac
*tot 4ingångar
*fjärrstyrt
*Endast en väggbula som strömförsörjning

Lättast hade kanske varit och göra ett passivt, men hur kul är det?

Efter lite sökande hittade jag ett färdigt kort till PGA2310.




Sen behövde jag en simpel usb-dac. efter lite sökande på ebay fann jag denna: (finns om man söker på "MINI PCM2704 HI-FI USB DAC SOUND CARD BOARD")



Var även tvungen att göra ett kort som skulle styra min PGA2310 och skulle även få plats relän och nätdel. Nätdelen är som sagt enbart en väggbula på 15vac 1A, från den har jag plockat ut +-15vdc, 12vdc och 5vdc







Fler bilder kommer

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2010/11/05 :  22:11:12  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Tjusigt!
Väntar med spänning på fler bilder
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2010/11/05 :  22:17:16  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
sånt här gillar jag!
mer mer mer bilder

edit:
Jag körde med ett PGA2310/2311-försteg (kookaburra) tidigare, jag gillade det skarpt!

Livet är för kort för mono

Edited by - mr. Triatic on 2010/11/05 22:19:23
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/11/05 :  23:48:40  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Tackar

Lådan som hela härligheten ska in i är endast 10,5cm bred 15,4cm djup och 3,2cm hög (Invändiga mått), även den är DIY .

Här kommer en bild till iaf:


Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

Edited by - Hemling on 2010/11/05 23:49:50
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/11/06 :  14:15:37  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Då tar vi väll en bild till


Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2010/11/06 :  14:34:36  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Oops, där var det trångt, sa pojken. Snyggt bygge!

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/11/06 :  14:48:25  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Hehe jo det blev lite trångt, det lilla kortet som är till fjärr mottagaren fick jag sätta ovanför det andra kortet för att få plats.
och det var inte det lättaste heller då det endast är 3,2cm högt

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000