| Author |
Topic  |
|
|
gcs
Member

5273 Posts |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2011/08/01 : 22:52:35
|
Jag såg ett program på BBC om detta ämne för kanske 10 år sedan, det var bra!
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2011/08/01 22:53:02 |
 |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2053 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 08:18:11
|
Jag är inte det minsta fövånad över att de visar något sådant just nu. Det är ju dags för årets Pride festival. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 12:04:14
|
| Det här att vara HBTQ kramare är att gå till överdrift. Det är precis som om det inte finns något annat att meddela folket om än just det och varje dag. Det är faktiskt så att de flesta av oss ändå är hetero, ännu kanske man ska tillägga. Vi som "fortfarande är onormala" håller det för oss själva i våra sängkammare. Det blev bara för mycket i går. Först ville jag lyssna på radio och då handlade det om en HBTQ tjej som var same.Då stängde jag av och tänkte titta på naturprogram på TV då det visade sig att det handlade om homosexualitet bland djur. Jag gick i taket och blev då utskrattad av min son. |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 18:21:53
|
Jag gillar inte ost, iallafall inte rå ost
Jag vet att de flesta i sverige inte är som jag. Det har jag inga problem med. Jag har inga problem med att man pratar, visar, äter ost i samhället i stort. Huvudsaken är att jag slipper äta den 
I grundskolan kunde det däremot vara lite tråkigt på alla studiebesök och liknande, ostfrallor och ostfrallor - inget annat än ostfrallor. Om man orkade stå ut med blickarna och okvädingsorden från de vuxna och frågade om det fanns en fralla utan ost så drogs (det mesta av) ostskivan av... -varsågod (bortskämmda unge )
Jag njuter av det jag gillar och glädjs med de som gillar det jag inte gillar 
Tjo i värmen!
M
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 18:45:01
|
| Jag gillar ost och ännu mera ost och allra helst om den är lagrad. Jag har heller inget emot personer som tycker om att äta surströmming. Men jag gillar inte att sitta bredvid när dom äter surströmming. För mig får dom gärna göra det själva tillsammans med sina gelikar. |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 22:26:57
|
| ...men en vecka om året är det lite mer aktuellt med surströmming, och då kan man allt tolerera att det får lite extra uppmärksamhet just då? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts |
Posted - 2011/08/02 : 22:50:46
|
| Jag tycker man ska anordna en årlig surströmmingsfestival med surströmmingskarnevalståg. I Stockholm. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2011/08/03 : 00:45:50
|
Jag håller mig borta då. Jag reser långt bort då. |
 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts |
Posted - 2011/08/03 : 08:22:51
|
Då sänder vi extrainsatta program om surströmming i TV och radio på just den ort dit du rest, sedan toppar vi med SMS om surströmming i just din telefon.
För övrigt tycker jag att man borde lagstifta om surströmmingsälskares rätt att äta surströmming på offentliga platser! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2011/08/05 : 13:28:30
|
Instämmer i Bernts åsikter. MvhKristofer |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2011/08/05 : 13:29:49
|
Bara inte de som gillar vanlig inlagd sill blir "sura".MvhKristofer |
 |
|
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2011/08/05 : 14:31:17
|
| Surströmming kan vara en sanitär olägenhet för väldigt många. De som inte gillar lukten måste kunna värja sig mot stanken utan att behöva resabort. Jag gillar inte heller cigarettrök och jag tycker att det är svårt att komma undan när man t.ex står i busskön eller på en perrong. |
 |
|
| |
Topic  |
|