HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Touch Toolbox 3.0
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2011/11/03 :  18:48:15  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message  Reply
För er som kör en Squeezebox Touch med mjukvarumodden Touch Toolbox så är - om ni inte redan sett det - version 3 ute nu, om än i en lite "Pre Release"-version, m a o han som gjort den vill att vi testkör några dagar innan han säger att den är 100 % klar. Jag har dock installerat den utan problem. Skillnaden i min enkla anläggning (Cambridge DacMagic, Cambridge Azur 840A, QRS Callisto) mot TT 2 upplever jag som tystare bakgrund, djupare och mer definierad ljudbild samt högre upplösning. Testa gärna!

http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-30.html

För den hågade har han även vissa idéer om moddar i nätverk samt hårdvara:

http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-hw-and-network.html

Dessa har jag dock inte testat...

/Per

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2011/11/03 :  20:56:56  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Då vet jag vad jag ska göra till helgen.
Jag har faktiskt väntat på den här.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2011/11/07 :  12:09:22  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har installerat den och det är en klar skillnad jämfört med 2.0.
Det första intrycket är att ljudet är ljusare.
Det kan bero på att basen har stramats upp rejält.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

linq
Member

59 Posts

Posted - 2011/11/09 :  21:48:50  Show Profile Send linq a Private Message  Reply
Jag satte på alla modifiktationer vid installationen men upptäckte nu att volume lock via TT 3.0 inte alls lät lika bra som motsvarande inställning i servern. Men det är möjligt att det är systemberoende och att det låter bättre hos andra, i mitt fall råder det dock ingen tvivel. Det är annars ganska svårt att avgöra om TT 3.0 låter bättre än 2;an om man inte råkar sitta på två touch för jämförelse.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2011/11/10 :  12:22:29  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag tycker att det är en ganska stor skillnad.
Framför allt basen som är tajtare och mindre dominerande vilket ger en ljusare klangkaraktär.
Fokus ligger nu med uppåt i frekvensområdet.
Upplösningen och renheten i ljudet är ett snäpp bättre.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000