HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audio Öst besöker byZan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/11/12 :  23:34:14  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Det vattnas i munnen när jag ser bilden av brödet. Riktigt smarrigt! Har vi ingen bild att visa på våra Volvo bilar modell 740GL som vi kom åkandes med? Vi spelade nu inte bara CD-skivor utan också vinylskivor. Jag själv bidrog med "Gejoma Saleya" med "Jojje" Wadenius en 180gr. pressning samt en Supersax - Chasin The Bird.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/14 :  16:36:25  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Är tillbaka efter några dagars frånvaro p g a att jag varit i stugan och burit in möbler i ett ännu ej färdigställt hus

Roligt att få se sina prylar på bild, tack Petter
Tackar också för en trevlig samvaro i AÖ-anda och för era kommentarer

Nu tror jag att ljudet inte föll alla i smaken när de fick höra skillnaden på rör vs. transistorförstegen, men smaken är som baken - delad
Själv så tycker jag att det är attans så roligt att kunna alternera beroende på mjukvara och källa Ibland så är det också humöret och/eller sinnesstämningen som styr vilket försteg jag lyssnar till.

Hoppas att fler AÖ-medlemmar kör hårt nu med att bjuda in till fler hifi-fika för att dela med sig av sina erfarenheter m m för jag tycker det är trevligt och berikande, nya artister och inspelningar får man på köpet liksom

/byZan
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/17 :  22:32:36  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Varsågod och tack själv för gästfriheten


Det fanns ju en skivspelare också





...som gärna användes







Edited by - PetterPersson on 2011/11/18 06:08:17
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/11/17 :  23:17:47  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
byZan ser hyfsat nöjd ut.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/11/18 :  11:26:40  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Sikket j-a monster till vinylsvarv. hög dreggelfaktor.

är det en Clearaudio master reference?

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2011/11/18 :  13:36:37  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Oj, en megatangentiellt arm
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/18 :  18:29:13  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
En sådan här anläggning skulle jag vilja höra på i verkligheten....

Ojojoj....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/11/18 :  19:12:25  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Ja jag var ju där så jag kan bekräfta att det lät väldigt bra. Jag skulle vilja säga att den där tonarmen intresserar mig ganska så mycket.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4436 Posts

Posted - 2011/11/18 :  19:29:50  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Jag är avis,rörförsteg kontra transistorsteg,vinyl kontra CD,
om jag får möjlighet att hälsa på ngn gång så ringer jag på med armbågen.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2011/11/18 19:31:05
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2011/11/18 :  19:59:38  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Vilken skivspelare! Vad är det för arm? Påminner om min betydligt enklare Cantus arm ;)

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/18 :  20:00:12  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
I'm back again till forumet via laptoppen efter lite strul efter uppdatering, jag är ingen hacker och kommer nog aldrig att bli heller.

Åter till topic.

Tack för de fina bilderna, ett par bilder verkar dock ha manipulerats lite? Inte snygga alls skulle jag vilja påstå.

Roligt att ni uppskattar Petters bilder och mina grejer
quote:

Med den riggen kan det väl inte bli annat än kalasbra? Det ser nästan ut som om grejerna är så bra att till och med detaljer som rummets egenskaper och högtalarplacering inte får någon betydelse.

Jo lite tweak är gjorda.
quote:
Kan tänka mig att en symbios uppstår mellan B & W och McIntosh!

Det lirar så bra ihop så att t o m jag gillar vad jag hör
quote:
Skulle snarare tro att det blir synergieffekter i så fall.

Jo så kallas det nog
quote:
Det där ser ju riktigt spännande ut, men lyssnade ni på nån musik? Som sagt Byzan, jag måste komma förbi nån dag när jag är i Stockholm!
Å gcs, var det tillräckligt med fladder i brallorna?

Du är så välkommen så gcs vill nog ha mer fladder i brallorna än vad jag kunde åstadkomma
quote:
Bra musik, härlig usikt, trevligt sällskap, bekväm sittställning och lite att tugga på. Det ser väldigt trivsamt ut!

I goda vänners lag blir det alltid trivsamt
quote:
Fint som snus

Ja inget Göteborgs Rapid här inte
quote:
Oj vilken anläggning och Mcintosh är så läckra

Måste nog hålla med
quote:
Det vattnas i munnen när jag ser bilden av brödet. Riktigt smarrigt!

Ska hälsa till bagaren
quote:
Det fanns ju en skivspelare också

Grammofonen är oftast påslagen vid finlyssning och när humöret är det rätta.
quote:
byZan ser hyfsat nöjd ut.

Försöker nog snarare se avslappnat fokuserad ut
quote:
Sikket j-a monster till vinylsvarv. hög dreggelfaktor.
är det en Clearaudio master reference?

Jag tror allt väger in på ca 125kg och det är ett monster när man ska flytta den Japp det är en Clearaudio Master Reference.
quote:
Oj, en megatangentiellt arm

Clearaudio TT-II arm och Goldfinger v2 PU.
quote:
En sådan här anläggning skulle jag vilja höra på i verkligheten....
Ojojoj....

Du är välkommen, så sätt dig på gåsaryggen och kom hit
quote:
Ja jag var ju där så jag kan bekräfta att det lät väldigt bra. Jag skulle vilja säga att den där tonarmen intresserar mig ganska så mycket.

Roligt att du gillade vad du hörde, armen är intressant ur många aspekter
quote:
Jag är avis,rörförsteg kontra transistorsteg,vinyl kontra CD,
om jag får möjlighet att hälsa på ngn gång så ringer jag på med armbågen.

Du är välkommen om du har de rätta grejerna med dig så att du måste ringa på med armbågarna




"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2011/11/18 20:00:53
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/18 :  20:09:45  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
quote:
Tack för de fina bilderna, ett par bilder verkar dock ha manipulerats lite? Inte snygga alls skulle jag vilja påstå.


Varsågod, men hmmm, jag blir lite konfunderad över vad du menar med manipulationen...
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/18 :  20:20:37  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Varsågod, men hmmm, jag blir lite konfunderad över vad du menar med manipulationen...

Antingen var det så att du fick skit på linsen ibland eller så har du satt dit en linslus som inte gör sig på bild
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/18 :  20:35:56  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Du är välkommen, så sätt dig på gåsaryggen och kom hi


Nu har det just varit "Märten Gås", så flygfäet är uppäten

Får prova SAS kanske



Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2011/11/18 :  20:43:28  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Ok, Clearaudio TT-II arm...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Göran J
Starting Member

11 Posts

Posted - 2011/11/21 :  09:18:53  Show Profile Send Göran J a Private Message  Reply
byZan - Varför har du ställt grammofonen som du har den? Den står ju bakofram!
Grattis till snygg anläggning som säkert låter bra.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/21 :  09:54:56  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
byZan - Varför har du ställt grammofonen som du har den? Den står ju bakofram!
Grattis till snygg anläggning som säkert låter bra.

Tack
Anledningen till att TT-II armen sitter där den sitter är den att jag tidigare hade två armar monterade. Att den sitter kvar så som den gör nu är att jag tycker att pu är mer skyddad och att jag helt enkelt blivit van
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000