HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2011/11/11 :  00:03:47  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Det verkar gå trögt med att hitta vettiga lokaler för en diy träff i år.
Då tänkte jag kolla intresset att gå ihop ett gäng å hyra en fin lokal för en diy träff under vinter/vår 2012.

Den lokalen jag har kollat på verkar fungera bra till (vår) träff
Skeppsholmens Folkhögskola hyr ut delar av eller hela huset.

http://www.skeppsholmensfolkhogskola.se/default.asp?sID=1548&mID=6&pType=0

Vill vi hyra hela huset så har vi tillgång till bla 5 klassrum, catering och en mindre matsal.
Klass rummen är tänkta för 10-15 personer/st vilket innebär att dom är mer likt ett normalt vardags rum än salarna i Ång-labbet.

Hela huset kostar ca 4000:- för en dag.

Kan vi skramla ihop till hyran så slipper vi ta inträde.

Fördelen här är att det är lätt att ta sig dit med bil, buss eller båt.
Nackdelen är att det kostar en del att parkera.

Finns det intresse å ekonomi så kan jag boka lokalen.
Jag har pratat med dom lite lätt om detta å det var inga problem.
Däremot så är det bra att bestämma så fort som möjligt då det ofta är bokat på eftermiddagar å kvällar för fester.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

Stajo
Member

592 Posts

Posted - 2011/11/11 :  00:39:25  Show Profile Send Stajo a Private Message  Reply
Låter ju kanon. Kombination av skrammel och inträde kanske? Intresserade skramlar till grunden och ett billigt inträde för påkommna intresserade?

/Staffan
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/11/11 :  06:52:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det är långt till nästa år men hur ser det ut i Göteborg?
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2011/11/11 :  14:48:46  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Om vi kan få in 2 st i varje klassrum så blir vi 10 stycken. Jag ställer gärna ut för 400 kr. Sen kan ju utställarna dela på intäkterna från inträdet, upp till det man lagt ut. Eventuellt överskott går till drift av forumserver.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/11/11 :  19:05:58  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Om man tar något väldigt symboliskt för inträdet, typ 10 eller 20 kr, så ska det knappast avhålla någon besökare.
Och då räcker det med 400st 10:- besökare för att nå break-even.

Jag vet inte om det är vettigt att tänka sig 400 besökare, hur har det varit tidigare år?

Sen bör man kanske kommunicera ut budskapet att inträdet är för att täcka lokalhyra, och allt arbete är frivilligt.
Bara så det inte misstänks för snålhet.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/11 :  19:15:06  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Bra initiativ. Mitten av Januari kanske, så det inte kommer för tätt på
Göteborgsträffen?

Uppsala har haft 200-300 besökare per år uppskattningsvis. Ett inträde
tror jag inte på, men en tydlig uppmaning om att bidra med en slant i
bössan vid entrén och vid fikaserveringen så kan folk lägga vad de
tycker de är värt. Själv skulle jag lätt lägga en hundring.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2011/11/12 :  05:28:25  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Inträde är det sista alternativet.
Jag klurar lite på om man skulle kunna skramla å göra en lista här.
Jag är villig att lägga en 500:-
Sen skulle man kunna ha en burk i ingången så att folk får lägga det som dom tycker.
Blir det pengar över så får det gå till forumserver kassan.


En liten tanke ang Götet.
Man kanske skulle sikta på att ha en träff om året å köra vart annat år i Götet resp Sthlm/Uppsala.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2011/11/13 :  21:41:45  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Om det är bara är en fin dag kommer vi att få en hel del ströbesökare eftersom det är populärt att promenera där.

Jag är för inträde. Psykologin bakom att ta betalt är ganska intressant. Om det är gratis kommer våra besökare inte att uppskatta det lika mycket som om vi tar betalt. Dom kommer att tycka att det var väl använda pengar.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/11/14 :  06:53:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Go Blomman Go

Får se omm an har något att visa upp
Men en kaffemaskin kan få följa med

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2011/11/14 :  19:29:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Det är långt till nästa år men hur ser det ut i Göteborg?


quote:
Bra initiativ. Mitten av Januari kanske, så det inte kommer för tätt på
Göteborgsträffen?

Nja, så långt är det inte... Det är dags att kolla med chalmers om vi skall få plats innan sista tentaperioden.

Vi har ju kört både Göteborg och Uppsala de senaste åren, det känns som om det är dags för lite nydanande tankar. Imperials inititativ passar fint in om vi vill göra förändringar.

Skulle vi inte kunna köra på Imperials förslag istället för både Uppsala och Göteborgs-träffarna? DVS köra "Stockholm DIY" i vår?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2011/11/14 :  19:44:27  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Lysande förslag från Pac,den passar min knökade kalender.Sthlm 1 tim.
(hoppas Petter blir klar med basmodulerna och HH lådorna.)

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2011/11/15 :  09:45:41  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
quote:
Skulle vi inte kunna köra på Imperials förslag istället för både Uppsala och Göteborgs-träffarna? DVS köra "Stockholm DIY" i vår?

Nja, en central mötespunkt är ju alltid önskvärd, men det blir personligen för långt för mig. Lite tråkigt nu när jag äntligen har något att ta med...

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2011/11/16 :  22:52:00  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Egentligen sympatiserar jag med Pac's alterneringstanke. Uppsala verkar ju förlorat. Troligen kommer totala anslutningen bli större över åren med alternerande DIY-mässor. Det blir ju då bara att kalkylera in respektive år, på sikt blir det ingen orättvisa.

Imperials Skeppsholmen förslag ser ju trevligt ut. Men kanske måste vi försöka få hela byggnaden om vi bara har denna DIY-träff. Förslagsvis borde vi ställa något högtalarpar i Skeppsholmens kyrka, mer efterklang än där finns inte, men det låter ofantligt vackert.

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2011/11/18 :  00:09:16  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Scrpion;Du får skaffa en processor

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2011/11/18 :  07:06:04  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
För mig personligen så är det game over om göteborgsträffen flyttas från stan.
Ingen bil samt begränsat med tid och pengar gör det omöjligt att bidra med något och svårt att besöka träffen om den ligger långt bort.
Att rotera platsen för träffen är ju en möjlighet men jag tror inte att man får dubbelt så många bidrag,snarare olika utställare beroende på orten även om det finns några som dyker upp oavsett var den ligger.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2011/11/18 :  09:54:20  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Marcus;Tanken var inte att byta ut Uppsala u Götet mot Stockholm!


Jag vill väcka frågan om att ha en träff på Skeppsholmen.
Kan vi låna Ånglabbet så är jag på, men just nu verkar det inte bli så.

Dessa träffar är inte en mans beslut utan alla här på HF får vara med och bestämma.
Problemet nu är att det är svårt att hitta lämpliga lokaler som inte kostar en förmögenhet för en dag.

Har någon annan en lämplig lokal att erbjuda så är det bara att skriva här i tråden.

Jag kollar med Skh skolan hur det ser ut med bokningar för deras del på Lördagar i Februari.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2011/11/18 :  16:30:01  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
High-End mässan på Sheraton går av stapeln den 11 - 12 februari 2012.

Sen får vi väl se hur kyrkan kan hanteras. Jag har hört Adolf-Fredriks flickkör där en gång. De kunde gå ut i sakristian och t o m en bit utanför kyrkan och sjunga och det lät ändå fantastiskt inne i kyrksalen.

/Erling

OB ... cd

Edited by - scorpion on 2011/11/18 21:20:59
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2011/11/29 :  20:45:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hur går det för oss blomman?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2011/12/05 :  19:45:04  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Det går inte så bra
Skolan hyr ut via ett catering företag å sista priset jag fick utan servering var 10000:- för en dag + vaktmästare som är obligatorisk för 275:-/h.

Det blir till å leta vidare

Har vi några andra förslag

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2011/12/05 :  20:29:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi kanske skall prova i andra städer än Stockholm och Göteborg?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/12/05 :  20:51:21  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Trist. Hur ser det ut i skåneregionen?

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2011/12/05 :  21:36:00  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Vi är ju några här på HF som bor "mitt i Sverige" (dvs Örebro-trakten)
Kanske kan det vara ett alternativ?
20 mil från Stockhom, och 28 mil från Göteborg

Tror ni bägge dessa "Hifi-huvudstäder" skulle sluta upp, eller finns risk att ALLA tycker att det blir för långt att åka?

/Pix

[Edit, jag har i skrivande stund ingen lokal el. dyl. Slängde mest ut frågan för att se om jag skall undersöka saken vidare]

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2011/12/05 21:39:58
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/12/05 :  21:47:33  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Nära för mig

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2011/12/05 :  21:54:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Pix, Örebro ligger ju som du säger ganska mitt i. Det funkar säkert.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2011/12/05 :  22:05:12  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
undersöka saken vidare

Fortsätt!! Hur bra som helst.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2011/12/05 :  22:43:39  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Trist. Hur ser det ut i skåneregionen?


Vi har haft det uppe i eoJeud ett par gånger men det har bara stannat vid det men kan ju vara en idé att ta upp det igen.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000