HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Dynaco Mark III
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/12/31 :  18:23:59  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Ser riktigt fint ut! Jag kan tänka mig att lösa ut dig ur dina våndor så att du kan åka till HiFi-klubben och köpa något nytt istället

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2011/12/31 :  18:37:35  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Annars byter jag gärna mot en sjysst bergsprängare

Nä, tror inte dessa är till salu för allt "smör i småland"

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/01 :  01:02:08  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Som sagt Imperial, jag skulle mer än gärna köra med 4xGEC NOS, men köper hellre en Porsche 911 eller en stuga i Bohuslän!

Gott nytt år på er återigen grabbar!
Hoppas alla haft det lika trevligt som oss, vi har varit hemma hos min gamla far som turligt nog bor mindre än en km från mitt.
Nu närmar sig läggdags, jag börjar nog bli äldre än jag själv vill inse...

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/01 :  01:06:05  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Och Anders S, det är klart att jag GÄRNA byter mot en Denon på 9x600 Watt som väger 4 kilo!

Mayday är mer inne på rätt spår, dom får nog stå kvar här några veckor...
Hade inte du ett lass schyssta högtalarterminaler, förresten? Behöver ju åtminstone tre per steg (C-4-8) i så fall.

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/01 :  12:50:00  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Du får kika under säljes.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/01 :  13:07:28  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Javisst, självklart. Det ska jag göra.

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/01 :  13:11:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inspirerad av denna tråd hittade jag ett par MkIII för 1000:- på blocket, bad om bilder men de var long gone :)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/02 :  19:57:24  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Up and running! Först en bild med lite blixt så man ser vad det är:






Och en "mysbild" eller två









Jag tycker redan det låter trevligt trots att vartenda rör är flong nytt!
Tung-Sol 6550, Sovtek GZ34 och Sylvania (NOS) 6AN8A.
Ska bli kul att höra om nåt hundratal timmar!

Men vad som nästan imponerar mig mest är försteget jag fick med i köpet.
Jag testade det mest för att jag inte orkade plocka fram nåt annat just nu, tänkte att 2 kg plåtlåda i midiformat inte kan vara nåt att ha, men vad bra det låter! Framför allt är det väldigt tyst.
Det är ett Hafler DH-101 för den som undrar.


"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/02 :  20:49:07  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Nice

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2012/01/02 :  22:32:22  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Sjysst CD-spelare har du också, gratulerar!
Säg inte att du spelar på Carlsson OA52 också?

Högtalaranslutningarna är verkligen vedervärdiga i original, men jag har inte bytt på mina omoddade ännu:




Jag ogillar utskjutande polskruvar och fast nätkabel så jag har gjort lite mer på mina ombyggda, som numera ser ut så här med huven av:

Svetlana winged-C har osedvaligt mycket blått sken.


Om du tycker mina bilder är störande i din tråd, skicka PM så ändrar jag till länkar istället.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2012/01/02 22:47:20
Go to Top of Page

John K
Member

112 Posts

Posted - 2012/01/03 :  00:45:51  Show Profile Send John K a Private Message  Reply
De ser riktigt schyssta ut låter säkert lika härligt.

Det finns ett par till på Tradera nu. Bilderna avslöjar kanske inte kvaliteten.
http://www.tradera.com/dynaco-mark-3-auktion_340874_146170236

Efter sett dina så blir man riktigt sugen på att köpa ett par själv... Synd att julen tömt plunkan

Ta ut glädje i förskott!
- Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan!
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/03 :  07:28:37  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Nejdå Lennartj, det är helt OK med dina bilder!
CD-94:an gillar jag mycket. Det sitter SRPP-utgång i den med Tungsram ECC81 NOS som åtminstone jag tycker låter väldigt trevligt.
Moddningstråd här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=85447

Jag spelar tyvärr inte på Carlssonburkar, utan ett par Wharfedale Opus 3, men det är inget fel på dom heller.

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/03 :  18:02:33  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
När jag glad i hågen visade fästmön dina bilder på rörglöd UBT...kanske råkade kalla det porr...så tittade hon lite konstigt på mig och kallade mig "nörd".

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2582 Posts

Posted - 2012/01/03 :  22:55:28  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Jag å en polare satt å slösnackade om lite gamla hifi stötar som gått bort.
Jag sade till polarn att det är kul att ha fått träffat å även lärt känna vissa av dom.

Han garvade å sa att du har lärt dig väl å nu är du ett levande orginal

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/04 :  07:11:10  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Haha, mycket roligt, Mayday!
Det brukar inte gå hem så bra hos det fagrare könet med gamla stereoprylar, jag fattar inte varför?

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/04 :  19:12:42  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Nä, det är skumt eller hur? hehe

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/01/09 :  19:49:28  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
NUUUU fattar jag varför alla snackar om att Dynaco låter så bra även utan moddning av drivsteg!
Bytte nyss ut original quad-kondingarna mot nya "Authenticap" KTL25 (med 80 uF-sektionen efter drosseln, Lennartj.)

Det lät inte som att en slöja lyftes bort från högtalarna, det lät som att nån drog bort bäddmadrasserna som stod framför!
Jag fattar inte hur det kan göra en sån helt otrolig skillnad???
Nu snackar vi plötsligt en mycket väl kontrollerad djupbas och skir, luftig diskant kombinerat med ett mellanregister som låter så äkta att man hoppar till ibland för man tror att det är nån i huset.

Originalkondingarna mäter ändå helt inom sina specade värden, så kan nån förklara vad som hänt? Kan det vara lägre ESR som gör allt detta?
Eller ökningen i kapacitans? (80+40+30+20 nu).

Hursomhelst är jag överlycklig just nu och bara lirar skivor på löpande band! Blir en sen kväll!

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000