Men det går nog inte att vecka så mycket mer, det finns inte så väldigt mycket längd kvar att vecka. En massa korta veck råder kanske inte bot på oroligheterna vid de frekvenserna. Sen har du fortfarande kvar problem med hög grupplöptid. Det är nog främst GD som kanske gör delning vid 80Hz tveksamt.
För inte förändrar väl veckningen GD?
Men skulle man kanske kunna avstämma längderna mellan vecken till att räta upp kurvan över 70Hz?
nog går det att vecka många gånger än.. peakarna över 80Hz ser ut att stämma ganska bra med längderna på hornet. Jag är av den uppfattningen att längsta längden i ett TH bör vara kortare än högsta frekvensen man tänkt att spela, då sett till kvartvågsresonans och erfarenheten säger att mera veck och kortare längder ger en bättre frekvenskurva uppåt..
GD kan jag inte svara på då jag inte mätt det..
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Gjorde en ny mätning, denna gång via en annan förstärkare (nu via den som det skall spelas genom, dvs Onkyo TX-NR3007) och framförallt med "linear average" på kurvan. Kanske är fusk, men det känns som om average under en kort stund borde vara bra. Förstärkaren är inställd på att dela vid 80Hz (vilket nu när jag skriver det kanske var lite korkat, borde köra en mätning med "friare" filter).
Om någon är intresserad så finns här distmätningar på hornet. Vi fick jobba lite med delning för att bli av med toppen runt 65Hz. Nu kör jag bara hornen till 55Hz.