HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Spotify utan Facebook?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/01/24 :  08:50:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Trots att jag egentligen är en riktig stofil som absolut inte vill blanda in någon dator mitt musiklyssnande så har jag nu gett med mig för övriga familjemedlemmars önskemål - vi ska börja köra Spotify

Jag har laddat ner programet, men när jag ska skapa ett konto så ombes jag logga in med min Facebook-identitet...?

Jag är inte med på Facebook och kommer aldrig att bli det!

Enligt min bror så ska det visst gå att köra Spotify utan Facebook, men hur visste han inte.
Är det månne någon av er som vet hur man gör?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2012/01/24 :  09:24:31  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Jag har Spotify-konto utan Facebook...

Men jag googlade lite å fann detta!
----------------------------------------------

Spotify, inte utan Facebook

Är du en av oss som inte använder facebook längre? Då får du hoppas att du redan har ett Spotify konto igång.

Facebook och Spotify har inlett sitt samarbete och som ett steg i den riktningen har Spotify stoppat alla registreringar för personer som inte har Facebook.

#8221;Som befintlig Spotify-användare kan du fortfarande använda tjänsten utan att ha ett Facebook-konto#8221;, säger Sofie Grant, presschef på Spotify. Det är många personer som är upprörda över denna utveckling och det kan faktiskt slå tillbaka på Spotify.

----------------
citat från,
http://itpiraten.se/2011/10/11/spotify-inte-utan-facebook/
-------------------------------------------------------------

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2012/01/24 09:25:40
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/01/24 :  09:27:34  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Det går som sagt inte att skapa ett nytt spotify konto utan ett fb konto. Däremot finns inga krav på att fb-kontot ska vara aktivt utan låt det stå oanvänt bara Du behöver ju inte fylla i riktiga uppgifter förutom e-mail.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/01/24 :  10:29:08  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
De far med osanning...

quote:
Alternatively, you can create a Spotify account here on the Spotify website.


Och på en annan sida:
quote:
Use Spotify with your Sonos, Squeezebox, Onkyo, WD, Boxee Box or TiVo system.

To use Spotify with any of these devices you need to login with your Spotify username and password (it#8217;s unfortunately not possible to use Facebook credentials).


Jag har ställt frågan till dem eftersom det inte står att finna möjligheten att skapa ett nytt konto på deras sida..

MVH /Micke


Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/01/24 :  10:33:05  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Det finns fler alternativ än spotify, Grooveshark t.ex.
Grooveshark har inte samma hårda koppling till FB som spotify har.

Utbudet är inte lika stort som hos spotify än, även om det blir bättre hela tiden. Gillar man lite mer svåråtkomligt material så är Groovshark en riktig guldgruva.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2012/01/24 :  11:34:23  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja jag fick problem när jag formaterade om datorn och la på Windows 7. Av någon konstig anledning så kunde inte mitt användarnamn kännas igen av Spotify och jag blev tvungen att skaffa ett FB-konto. Men kommer inte att ha någon bild uppe på FB-kontot och använder det knappt men visst är det irriterande.

Jag kämpade länge för att undvika FB.Men som det står tidigare i topic så gick det ju i början att skaffa Spotify och jag har även använt Grooveshark, och frågan blir ju om det kanske inte faktiskt t.om kan vara bättre?MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2012/01/24 11:35:27
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/01/24 :  12:42:19  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Tack för hjälpen.
Jag fixade ett fejkat konto på FB och nu är vi igång med Spotify...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000