HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Billig TabletPC som fjärr ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/02/13 :  21:40:40  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Nån som har provat och har erfarenheter att dela med sig av ?

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/02/13 :  21:48:01  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Till vad? det finns otroligt många olika lösningar på att göra detta, enklast är att köra en VNC server/klient-lösning då du kör skärmen remote.

Vad använder du för uppspelare/transport?
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/02/13 :  22:25:52  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Jag använder en Laptop (pc) och en ganska hårt moddad "LarsDac", musiken ligger på en 2T usb-disk. Mjukvaran är J.River.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/02/13 :  22:41:44  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Dom flesta bra tablet-pc med fingeravkänning(vilket jag antar att du vill ha) är rätt dyra. För de pengarna skulle jag nog överväga att gå upp till en Sooloos enhet istället...
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/02/13 :  23:58:20  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Enklast och gissningsvis billigare än en bra tablet PC är en ipad med appen MyRiver



http://www.4bay.dk/MyRiverHD.htm

Sen går Ipaden att använda till så mycket annat också..... Billigaste Ipaden kostar 3700, då en 2:a utan 3G... eller så hittar du en beggad som jag; 2500 kr för en mint 16GB Gen1 med 3G.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/14 :  07:49:58  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Instämmer med sälen! My River på iPaden kommer nästan upp i Appleklass när vi pratar stabilitet och funktion.

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/02/14 :  22:29:22  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Ipaden fungerar säkert bra men jag hade förhoppningen om att kanske
hitta en något billare lösning, den skall verkligen bara göra tjänst
som fjärr. Datorer har jag nog av som det är. Tänk, Ebayfynd
Att slippa pekdon är iofs en självklarhet.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/02/15 :  14:21:26  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Du vet att du vill ha en ipad, du behöver inte skämmas ;) det går att Evilbay-fynda såna också you know... ;)
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/02/17 :  16:52:14  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
iPad!=Tablet PC

myriver verkar trevligt. Det kanske man får titta på
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/02/20 :  11:54:16  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Har du tillgång till en gammal laptop (som knappt aldrig används), så kan du ju alltid bygga en tablet.

http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-tablet-pc-from-an-old-laptop/

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000