HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Extremt segt söka igenom musikbibliotek i Squeezeb
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2012/01/29 :  10:14:39  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Hej.
Igår tänkte jag söka igenom nya filer i min musikmapp för att spela i SB.
Nåt strulade när jag ville söka efter ny eller ändrad musik så jag tänkte
att då kan jag väl rensa skiten och söka in allt igen.

Nu har den hållit på i nästan 11 timmar och inte kommit längre än till
bokstaven D.



Nån som har koll på ifall detta är normalt? Jag fattar inte vad det är
frågan om.

Tacksam för hjälp/input!

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/01/29 :  11:35:45  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Nåt lurt är det.... testa en omstart av sql:en, det brukar var den som spökar när databasen skall uppdateras och något går åt hevl.
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2012/01/29 :  12:41:00  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Japp, jag har startat om servern och söker igenom ny musik nu. Det verkar gå mkt bättre.
Tack!

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/01/30 :  12:42:38  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Uppgradera till 7.7.1

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2012/02/02 :  13:00:07  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Jag uppgraderade till 7.7.1 och det gjorde susen. 7.6.1 suger hästballe.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/02/03 :  08:35:12  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Jonas, 7.7.1 har en liten glitch.
"Avbryt sökning" finns fortfarande kvar trots att sökningen är slutförd. Det rättas säkert till i nästa buggfix.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2012/02/05 :  18:27:58  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Alltså vaffan. Provkör de inte programvarorna alls innan de lägger ut dem för allmänt bruk? Jag FATTAR inte hur det kan finnas så mycket buggar hela tiden.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2012/02/05 :  20:04:59  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det måste vara en fantastisk bransch att jobba i. Det går aldrig att göra fel, det uppstår bara buggar och det är något som anses vara självklart och en naturlig del av varan som levereras.
Om vi skulle införa det i min bransch och avskaffa begreppet fel.
-Det är fel på den här apparaten, den fungerar inte och går inte att använda.
-Det finns inget fel på apparaten, det är bara en bug. Det här är en modern apparat och moderna apparater ska ha buggar. Vi måste följa med vår tid.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/02/05 :  21:06:56  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Det är väl de rosa slipsarna på marknads- och försäljningsavdelningarna som står och glor över axeln och harklar sig...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2012/02/16 :  19:44:58  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Värsta är att bilarna börjar bli likadana. Ungefär som en Rolls Royce; den går aldrig nånsin sönder eller blir fel på, den upphör endast att fungera emellanåt. Det är skillnad det...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/02/17 :  07:43:26  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Programutvecklarna har troligen en bonus- och gulstjärnehungrande rosa marketing-slips hängande över axeln och flåsande i nacken...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2012/02/19 :  17:19:39  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Corporate-nissar, eller bean counters som vi kallade dem på Saab, har förstört mer än ett bra bilmärke...

Sorry för OT... skall skärpa mig...

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2012/02/19 17:20:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000