HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 RobertH's anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/02/20 :  23:22:24  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Jag har nu varit medlem här men länge varit för slö och inte orkat göra någon sammanfattning, men här kommer den.

Jag har hållit på med stereo mer eller mindre sedan jag gick i högstadiet, och iom att jag har stort musikintresse så har hifi-intresset hållit i sig.
Det började med några Prosonhögtalare och billiga surroundförstärkare, och jag böt vidare till XTZ. Efter har jag hunnit med både Monitor Audio RS5, Usher Mini Dancer 1, Compact XZ-5 och jag har just nya högtalare på inrullning ganska snart.
Förstärkare har jag hunnit med Shanling A300 och sedan Opera/Pass Labs kombon, och tidigare ett gäng Surroundförstärkare.

Vinyl är det som jag tycker är roligast själv, och det intresset kom igentligen under tiden då jag som ungdom köpte hårdrocks-picturediscs och sedan har det intresset vuxit mer och mer.

I dagsläget består min anläggning av följande komponenter:

Vinylspelare: Clearaudio Evolution, modifierad med Champion "Magnum" kit.
Tonarm: Clearaudio TQ-i som jag har köpt grejer för att modda till TT-3/Cantuslösningen med glasrör.
Pickup: Sumiko Celebration Pearwood samt Lyra Kleos.
RIAA: Tom Evans Microgroove+ X
CD-spelare: Opera Consonance Reference CD2.2MKIII
Försteg: Opera Consonance Reference 50, modifierat till Raleigh Audio SET Parafeed.
Slutsteg: Pass Labs x250
Högtalare: Wilson Benesch ACT Two

Kommer uppdatera med nyare bilder och lite individuella komponentsbilder längre fram, men tillsvidare så får ni en lite halv-gammal bild (innan Tom Evans/Pass Labs tid) här:



Och ursäkta röran - har ingen vettig plats för playstationen, som måste lösas längre fram!

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA

Edited by - RobertH on 2012/03/18 01:45:10

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2012/02/21 :  00:01:16  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
quote:
Och ursäkta röran - har ingen vettig plats för playstationen, som måste lösas längre fram!


Ingen fara tycker jag för den är grå, det hade varit värre med svart.
Vad är det för skiva som står fram till

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/02/21 :  08:30:07  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Grym skivspelare!

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/21 :  09:44:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ser trevligt ut, men vad tillför det lösa hyllplanet under skivspelaren?
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/02/21 :  13:16:43  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
quote:
Vad är det för skiva som står fram till

Skivan som står framför är Maserati - Pyramid Of The Sun, lite halvt progressiv instrumental post-rock, riktigt bra i mitt tycke!

quote:
Grym skivspelare!

Man tackar - ska försöka fixa bättre bilder när jag "uppgraderat" tonarmen.

quote:
Ser trevligt ut, men vad tillför det lösa hyllplanet under skivspelaren?

Temporär lösning, golvet är inte rakt - vilket medför att skivspelaren står lite lägre till höger, så den är bara där för att få en lodrätt yta till spelaren. Bättre än utan, men fortfarande bara en väldigt dålig lösning - Har länge haft plan på att bygga en 3-lagers i ek, och fylla mitten med sand. Men får se när jag får tid med detta. Högtalare står först på listan, och sedan är det nog detta.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2012/02/26 :  09:59:42  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Stilig uppsättning. Maffig skivspelare! :-D
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/05 :  23:14:25  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Imorgon så börjar 83kg högtalare sin färd mot Luleå, och borde vara här inom 2v. Nu är det bara denna ständiga väntan.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/03/06 :  07:05:31  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Tar det 2 veckor att skicka något från Luleå ?

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/06 :  08:01:29  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Till Luleå - men det beror på att det går med Lastbil från Utlandet, normalt ska det väl gå på strax över en vecka, men jag säger som säkerhetsmarginal att det tar två :-)

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/03/06 :  08:31:44  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
OK då förstår jag, det blir att vänta på bilder när du har fått hem dom.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/08 :  16:08:52  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Bilder ska ordnas strax efter jag fått dem, det vart försent två dagar innan de skickades, men nu har jag fått preliminärt datum att de ska anlända den 15:e.. Bara vänta och se.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/14 :  23:40:29  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Högtalarna kom tidigare än väntat, har inte hunnit mycket mer än packa upp dem idag, inte ens monterat fötter - men jag ger en teaser så länge.. någon som har en aning om vad det kan vara?

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/03/15 :  06:40:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Revel

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/15 :  12:41:27  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Nej, det är inte Revel. Kan avslöja att det är ett Brittiskt märke, som använder lite annorlunda material.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/03/15 :  12:59:56  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Wilson Benesch möjligtvis?

Stereotypen
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/15 :  13:12:19  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Helt Rätt, fler bilder kommer nog mot slutet av helgen, har mycket inplanerat dagarna framöver, men sedan ska jag fixa lite bättre bilder på nuvarande systemet. :-)

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/17 :  21:42:19  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Nu måste jag tyvärr fixa spike-koppar att stoppa på golvet innan jag kan köra med originalspikesen, vilket gör att högtalarna nu står halvt ostadigt iom att golvet inte är riktigt platt.
Nåväl, här kommer iaf en bild på vilken modell det är jag har. Måste beställa koppar så ska ni få bilder på hela systemet sen. Redan nu låter systemet bättre än någonsin dock!
Håll tillgodo med denna bild så länge:


Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/03/17 :  21:59:58  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Mycket snygga högtalare Grattis.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2012/03/17 :  22:02:00  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Ja, ser ut som grymt kompetenta högtalare!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/17 :  22:03:28  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Man tackar, sitter och njuter av Cult of luna & PJ harvey på vinyl kvällen till ära, och kan kort konstatera att mitt system har inte varit i närheten såhär bra någonsin tidigare.
Vilken enormt bra balans det är.
Sedan ölnörd som man är så var jag tvungen korka denna kvällen till ära :-)


Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/03/17 :  22:10:05  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Looking good

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/03/17 :  22:59:03  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Ser ju jäkligt ljudofoniskt trevligt ut.
Mikkeller, denna underbara skapelse. Dom kör verkligen så det ryker i öl skapandet. Dags att köpa hem ett lager igen.


¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/03/18 :  00:24:38  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Mikkeller och Brewdog gjorde en underbar öl tillsammans som jag glömt namnet på tyvärr.
Förövrigt ser högtalarna fantastiska ut!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/18 :  16:22:51  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
räven: Kan det varit Rebel divine du syftar på? Har själv aldrig druckit den faktiskt.
Mikkeller är tveklöst ett av favoritbryggerier tillsammans med norska Nøgne Ø.

Det lilla jag nu hunnit lyssna så är jag skitnöjd, ofta när man går upp i högre prisklasser så tycker jag det brukar behövas fruktansvärt mycket utrymme då det gäller golvare. Dessa är relativt små, och verkar inte vara kinkinga med placering! Blir kul att se hur man får till det med lite nogrannare placering & nya fötterna.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/03/18 :  17:19:57  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Näääh!
Kom på vad den hette: I Hardcore You
Syndigt gott!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000