HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Enkel anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Io
Member

473 Posts

Posted - 2012/03/31 :  09:58:41  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Jag vill kunna spela musik från en HD i min 2-kanalsanläggning. Dels icke-komprimerade CD-skivor, och dels högupplöst material.

Budgeten är låg.

Min tanke är att köpa en hårddisk och en mediaspelare. Kan man dessutom få in P-2 på den så är det bara bra. Mediaspelaren ska ha digitalutgång. Bra om jag kan styra den från min iPhone 4s.

Vad ska jag köpa?

Om jag lägger in wma-filer från min PC på HD:n, följer det då med ngn taggning?

/Olle - som är totalt rudis på detta

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/03/31 :  10:28:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Om du är beredd att kompromissa på kravet att kunna spela HiRes filer så är det nog en Sonos Connect du letar efter. Jag kan inte komma på nåt liknande som låter så bra och samtidigt har ett så moget och stabilt gränssnitt.

WMA filer skall den kunna hantera men jag har inga sådana i mitt eget bibliotek dock. Att packa upp dem till valfritt okomprimerat format är snart gjort med ngn av de filkonverterare som finns både gratis och till mindre summor. Taggarna följer dock med om de är korrekt taggade.

Det finns billigare mediaspelare, men de är alla ljudmässiga eller hanteringsmässiga kompromisser... De jag sett/hört i alla fall t.ex. Netgear, D-Link etc...

Sonosen låter trevligt, speciellt med extern DAC, men hanteringen är det som gör att den glänser!

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2012/03/31 :  15:15:52  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Jag vill kunna spela HiRez. Är alternativet en PC direkt in i DAC:en?

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Bladelius Saga MkII

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/03/31 :  21:11:25  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Squeezebox Touch kan spela 24 bit/96 kHZ, om det nu är nog högupplöst åt dig. Kan styras med iPeng i iPhone, spela all världens radio och vad jag förstått kan man ansluta en hårddisk direkt i USB-ingången (har inte testat detta då jag kör server och nätverk).

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2012/05/12 :  20:37:55  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Det blev en Touch. Som numera kan hantera Spotify.

• Bladelius Saga MkII

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000