HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Logitech Media Server krashar och/eller hänger sig
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2012/06/13 :  10:38:18  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Hjälp!
När jag försöker lägga in mitt musikbibliotek i Logitech Media Server så hänger det sig eller krashar.
När man läser i server-loggen så står det messt bara att perl interpretor stött på problem och slutat funka?`
Samma sak hela tiden och det finns inga felmedelanden i övrigt?
Samma plats varje gång och plockar jag bort den mappen så krashar det i nästa mapp istället?
Jag har postat på slimdevices.com också men det verkar vara extremt buggig mjukvara?
Vad gör man?

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/06/13 :  12:28:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag fick gå tillbaka till en tidigare utgåva.
Då jag fick precis samma fel som du.
Tror att det är 7.4 som jag kör med nu eller 7.3..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2012/06/13 :  15:57:43  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Jag hittade en lösning alldeles nyss, eller nja... lösning kanske är för starkt ord.
Jag har hittat ett sätt att felsöka genom att justera loggningen för sökningen. Det blir att manuellt gå igenom de filer som får LMS att bugga ur och korrigera tags och ev. korrupta filer.
Har kommit 1/3 genom biblioteket. :P
Det kommer att ta dagar att fixa allt.

Jag hittade inga tidigare utgåvor... :/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8268 Posts

Posted - 2012/06/13 :  16:37:06  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
http://downloads.slimdevices.com/

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000