HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Volvo 855 SE -97
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2012/06/18 :  22:33:09  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
En regnig dag till
Perfekt för lite bilrecond

























































































































































/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/06/18 :  22:39:59  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jag har också en V70, men tanten körde in i stolpe som stog ivägen. Nu är jag av med bilen i en vecka för rep. Men jag måste säga att jag har aldrig haft en bil jag varit mer nöjd med.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/06/18 :  23:39:24  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Åh, nu blev jag lite avis.
Tänk om jag kunde få samma puts på min 850...
Får se vad försäkringsbolaget väljer att göra åt mina p-skador.
Innan jag fick dem hade jag lika bra puts som bilen ovan.
Kul att se fina 850s, många börjar bli slitna nu tyvärr.

Hur långt har den gått förresten?
Min passerade nyligen 30000, med ambition om många mil till.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2012/06/19 :  07:55:08  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Ja det har varit en fantastisk bil som aldrig gjort mig besviken
Bilen har rullat 30' mil nu, och jag står lite i valet och kvalet om den skall behållas som 2a bil eller säljas.
Det är svårt att skiljas från en gammal "vän"
Vad sätter man för pris på en sådan?
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2012/06/19 07:57:26
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2012/06/19 :  08:23:10  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Har haft en liknande bil som användes som en slit och släng-bil.
Med en fellista längre än ett kassakvitto på ICA innan midsommar, så såldes den efter ca. 2min på Blocket!
Det verkar vara en väldigt eftertraktad bil av många och i ditt skick lär den inte vara svårsåld!

Priset har jag ingen aning om tyvärr - kolla annonserna på Blocket så får du en susning om var de flesta ligger.

Lycka till med försäljningen om det blir aktuellt!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/06/19 :  09:18:46  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Varning dock för de vanliga Nigeriaskojarna på Blocket. Sålde min Passat i höstas och annonsen han bara ligga några minuter innan jag fick ett antal sms om att maila en intressent. Lätt att genomskåda och jag följde upp en av dem och spelade lite korkad tills jag efter en tids mailväxling bad "köparen" dra till varmare plats.

Summa summarum, ignorera alla svar som är på Engelska eller där köparen finns utomlands, det är garanterat en skojare.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/06/19 :  10:08:44  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Det här är nog den bästa 2:a bilen Du kan äga, har sett många andra exempel med andrabilar som blir dyra i drift i förhållande till hur mycket de används.
855an är dessutom otroligt rymlig jämfört med många andra kombibilar.
Om det blir aktuellt att sälja den skulle jag sikta på lite över 15, eftersom att den är så fräsch.
De jag har sett för under 15 är risiga (i mina ögon) med "diverse småfel, lätt för den händiga"

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/06/19 :  10:36:59  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Fick 15' för min Passat -98 som gjort 32' mil och den var inte i närheten av din 855 i skicket...

Om du säljer tippar jag att 19' är ett bra utgångspris även för din 855.

www.bilpriser.se kan man göra en hyfsad värdering på sin bil. Dock är skicket i ditt fall viktigare än ålder/miltal.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2012/06/19 :  12:10:53  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Kalasskick juh!
Underbart!

/Mattias
Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2012/06/19 :  15:46:37  Show Profile Send jojje a Private Message  Reply
Trevligt att sen en 850 i så bra skick:-)
Själv har jag/vi en 854:a T5 -94 som är i hyggligt skick och har fungerat mycket bra dom här 12-åren vi ägt den.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/06/20 :  09:49:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad har du använt för medel och teknik när du polerat?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2012/06/20 :  20:54:50  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
quote:
Vad har du använt för medel och teknik när du polerat?

Jag kör enbart med Meguiars produkter, och poler-maskin

Först en ordentlig högtryckstvätt med avfettning
Därefter har jag provat Meguitars "clay" dvs en lera som lossar på "flygrost" och trafikfilm
Sedan maskin-polering med Meguiars "Ultimate compound" och "ScratchX"
Därefter en sk. "spitning" (tvätt av lacken med IPA + vatten)
Sedan ett lager Meguias NXT vax
Invändigt använder jag enbart vatten och vanliga rengörningsmedel från tvättstugan ("ta bort","Yes", tvättmedel etc)

Ungefär så
/Pix



"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2012/06/21 :  19:34:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kommer upp med mina bilar i helgen, Ok?
:)

Otrolig lyster i lacken!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2012/06/21 :  20:19:28  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Alltid lika kul att se äldre bilar som är välvårdade!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2012/06/21 :  22:37:20  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Tack!
Volvon har som sagt varit en tro-känare i 10år och 21000 mil (hade gått ca 10000 när jag köpte den)
Det har varit en makalöst bra bil som aldrig strulat
Jag har i alla år servat den själv, och listan av bytta delar är mycket kort.
Jag kan faktiskt inte påminna mig att jag lämnat bilen på verkstad någon gång, eller bytt annat än rena slitage-delar
Det som dock ligger i fatet är ju mest att bensin-räkningen inte är den roligaste..

När det gäller att polera bilar, så finns det väldigt bra verktyg för detta.
Jag tillbringade två hela dagar med Volvon, och är nog inte redo för något liknande på ett tag.
Det är annars inget svårt eller omöjligt för vem som helst
Bra produkter (3M, Mequitars eller likn), vara noggran, renlighet och lätt på handen, så går det att få ordning på det mesta
En proffs maskin kan hyras, eller enklare köpas billigt på Classe
/Pix


"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2012/06/21 :  22:53:54  Show Profile Send jojje a Private Message  Reply
http://www.bilvardsforum.se/forum.php?sid=ab52ee89bf5bb34740fc0bf19836f6c6

Ett forum om bilvård, här finns en hel del matnyttigt om man funderar på att fixa recond själv.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000