HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Skivspelarplin med Corian ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/07/24 :  13:43:42  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Funderar på att använda en skiva Corian som topplatta i mitt nya skivspelarbygge, någon som har erfarenheter eller kontakter i Corianvärlden för att handla en skiva ?
Massivet trä har sina fördelar men Lencomotorns vibratoner vill jag gärna få ned i något mer dött... input uppskattas !

Bygget är en PTP från Peter Reinders i Lencoforum, läsvärt om ni inte redan varit där.

Lämnat forumet

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/07/24 :  19:25:40  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Har du en länk(o)?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2012/07/24 :  20:19:10  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Corian är ganska dyrt. Vi ville ha en skiva på 230x16 som skulle gå på 3000:-. Men det är ett snyggt material.

http://corian.se/Corian/sv_SE/index.html
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/07/27 :  09:19:07  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Så här hade jag tänkt att den skulle se ut ungefär, 12" Shick arm.

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=5160.0

Jo, jag har sett Corian-sidan, mycket pengar blir det... men jag tänkte att kanske någon skär ut ett hål för tex en diskho och jag kan köpa hålet :) typ

Det finns mycket att läsa och med erfarenheter från vanliga Lencos, TD124, Garrard, Russco mfl tror jag det kan vara en killer.
Jag har köpte lagret från "Jeremy" på forumet, rekommenderas INTE, mycket hög kvalitet och finish men leveranstiden blev över två år mot utlovade två månader... dock kan man enkelt bussa om ett befintligt lager och komma ganska långt med det.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/07/31 :  19:06:35  Show Profile Send time a Private Message  Reply
En kontakt i Corianbranchen vore toppen, ingen som vet någon man kan muta ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000