HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 H.A.D. Oyoyoy!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/09/02 :  19:08:16  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jo, jag vart lite nyfiken på Ingvar Ahlbergs "hifi"-experiment med Morel-element och tog en tur till Kungsbacka för att få en IRL-upplevelse. Här är lite bilder:


Först ser vi värden botanisera i hyllorna efter lämplig musik:




Här en första bild på H.A.D. Oy som de vart kristnade till:




Att hälsa på Ingvar breddar min musiksmak, bland annat lyssnade vi på dessa skivorna:




Till objekten för sessionen:








Elementen är http://www.supersonic.se/product.html/morel-caw638---high-end-hogtalarelement?category_id=18




http://www.supersonic.se/product.html/morel-cat-408---high-end-diskant?category_id=25




Fabrikatet:




Styrelseordföranden kontrollerar så att allt går rätt till:




Häri ligger en viss mystik å hokus-pokus:




Allting har en baksida:


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/02 :  19:58:47  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Kul! De ser trevliga ut också! Hur lät de då?
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2012/09/02 :  20:54:20  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Den där styrelseordföranden försökte sätta mig på plats när jag var på besök men än var snabbheten på min sida så att man slapp en punktering av styrelseordförandens "hemliga" vapen , annars rätt så snäll.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/09/02 :  21:12:34  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ser intressanta ut!

Bubbel Vi sakna dig idag ju.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/09/03 :  13:12:26  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hur de lät?

Jo, som en väldigt bra hifihögtalare. Alla register fanns lagom representerade, tydlig diskant trevligt mellanregister och "väl definierad" bas. Ganska mycket, både mängd och djup, bas ur en högtalare med bara två 6½:or. Hemma hos mig finns 16 st 8" på kontoret och i tv-rummet basar ett th med en värsting 15" men jag skulle vilja påstå att Oy inte behöver nå't "basstöd" i första taget.

Något jag tycker om är stereobild och en upplevelse av djup och det fanns det gott av. På ett foto ser man att Ingvar har ett litet rum bakom högtalarna, och det var där man (jag) upplevde att musikerna satt/stod. Så på den punkten var Oy helt godkända

Summa summarum så är detta projektet mycket intressant att följa. Ingvar håller på att mecka med filtret och innan det är helt färdigt är det svårt att säga hur bra slutligen blir, mer än att de redan är riktigt bra

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000