Author |
Topic  |
McGyver
Member

1737 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 09:32:12
|
räven: PO är en favorit, var nära att köpa en svart nu i sommras!
Bytte du in din chrono eller sålde du den som den var, oservad ? |
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
 |
|
miaber
Member

1345 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 09:59:10
|
Trodde det var jag som haft otur med min OMEGA Seamaster, men det verkar ju vara fler som har problem med sina Omegor. Har haft den inne på reparation minst 6-7 ggr, bla bytt hela verket. Aldrig mer Omega. Har nu haft en SEIKO Sportura i 5 år. Grymt bra klocka. Schweiziska ur är överskattade, enligt mina preferenser. |
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
 |
|
McGyver
Member

1737 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 11:15:25
|
miaber: Vilken Omega Seamaster var det?
Hade själv en Seamaster professional (automat)som tuffade på i 10år utan service och vad jag vet, tuffar på med sin nya ägare!
Har själv ingen Omega i samlingen just nu, men kommer absolut snart att ha det igen!
/R |
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
 |
|
miaber
Member

1345 Posts |
|
pix
200.000-klubben

4235 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 13:23:22
|
För många är ju klockan så mycket mer än en manick som visar tiden Drömmar, assosiationer, ett statement etc. Därför är det ju något mycket personligt vad man vill bära på armen
Själv har jag ägt någon exklusiv sak någon gång i tiden (och fann glädje i detta) men sedan jag börjat med Seiko har jag svårt att hitta något som passar mig bättre
En Seiko 5 Sport för ett par tusenlappar är ju en fantastisk klocka som aldrig gör mig besviken. Men även Seiko har "dyr-ur" av den högre skolan, vilka kallas "Grand-Seiko" eller "GS-serien"
Det vattnas i munnen när man ser denna...
/Pix
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
Edited by - pix on 2013/08/14 15:21:15 |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 14:19:37
|
quote: miaber: Vilken Omega Seamaster var det?
Hade själv en Seamaster professional (automat)som tuffade på i 10år utan service och vad jag vet, tuffar på med sin nya ägare!
Har själv ingen Omega i samlingen just nu, men kommer absolut snart att ha det igen!
/R
Min (en sån här, som är graverad med namn och ett datum på baksidan) klarade sig i ungefär tio år, även om den mot slutet gick lite för långsamt. Sedan fick jag svag imma innanför glaset så det var bara att lämna in för att undvika något värre. Service och nya packningar/krona kostade väl 3-4 kkr. Dock blev det inte bra första gången så den fick sig ett återbesök (på garantin efter lite gruff). Nu går det som den ska.
Fast urmakaren menar på att man ska lämna in den vart femte år... Erfarenheten talar för att sanningen kanske ligger någonstans mellan 5-10 år, där 10 år egentligen är för länge att vänta. Sedan beror det väl på hur man använder den. Håller man på och dyker ner med klockan en bit stup i ett så blir det ju lite andra krav på att packningarna verkligen är fräscha, oaktat själva verkets kondition. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 22:09:59
|
McGyver: Min seamaster är inte hämtad än, ligger på Krons ur i sthlm och väntar på sin ägare ;) |
ombud för Intelligent Sound |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2013/08/14 : 22:18:29
|
Det är en sån här men det är INTE min klocka på bilden.
 |
ombud för Intelligent Sound |
 |
|
Topic  |
|