HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kari Bremnes - Og så kom resten av livet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/11/04 :  11:09:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, jo, det är bara till att erkänna; jag är svag för Kari Bremnes.
Det finns en ärlighet blandat med ganska mycket vemod men samtidigt lekfullhet i hennes alster som verkligen tilltalar mig.

Kari Bremnes - Og så kom resten av livet




I år släppte en ny platta och inte nog med det, den går att få tag på i 24/96-format på gubemusic.

Som vanligt är det mästerligt inspelat, mixat och mastrat. KKV kan verkligen hantverket. Nu har jag spelat den om och om igen och kan bara konstatera att "Jajamen! Hon har gjort det igen!" . Hon berör, hon är där, jag får gåshud...

Nej, nu får det vara slut på skrivandet. Jag sitter bättre i sweetspot än framför datorn. Här skall njutas!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/11/04 :  11:25:36  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Sweetspot är alltid bra
Söndag fm, slutstegen börjar återigen bli varma! Där slutar dock likheterna för här svänger det som f-n....
Jag tar med skivan vid tillfälle så får du lyssna(rippa)
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/11/04 :  12:32:01  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tack för tipset. Blir till att beställa den i morgon på vinyl av min lokala skivhandlare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2012/11/04 :  13:05:59  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Gött, tack för tipset!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/11/04 :  13:34:46  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Köpte skivan på Arkenmässan senast och den har snurrat ett par varv sedan dess
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2012/11/04 :  20:33:40  Show Profile Send Fyhr a Private Message  Reply
Håller med om allt ovanstående! Gillar skivan Svarta Björn också, härlig historia.
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2012/11/09 :  23:41:31  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Var på konsert med Kari förra helgen i Oslo, underbar musik, och mycket bra ljud.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/11/11 :  10:06:04  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Tack för tipset! Nu blev det äntligen av att jag la till en mapp med FLAC i min Squeezebox Touch och köpte mina första högupplösta musikfiler. Gamla CD håller jag på att rippa till AIFF, men det här var ju ett smidigt sätt att handla musik.

Har bara lyssnat på skivan två gånger än, men det låter bra! Funderar på att köpa skivan Live 24/96 också, undrar om jag hör nån skillnad mot mina AIFF rippade från CD:n?

Svarta Björn har jag inte på CD och den finns inte alls på Gubemusic, någon som vet om någon annan butik har den för nedladdning?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000