HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jag bara måste berätta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2012/10/29 :  19:53:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
...att jag köpte Peter Gabriel 2012 remasters i 24 bitars version av godingen So. Ni vet Sledgehammer och så. Jag fick ett erbjudande från Society of Sound som jag bara inte kunde motstå.

Den är helt underbar, både musik och ljud

Eftersom alla känner till musiken så väljer jag att kommentera ljudet. Detaljeringsgraden är otroligt mycket bättre än orginalet, ljudbilden har delat upp sig i individuella instrument istället för ljudmattor. Det finns luft och rum runt mickade ljud blandat med alla syntar, läckert. Basen är mycket tydligare och på vissa ställen, ljupare.

Inspelningen är långt ifrån någon inget-får-läggas-till-eller-dras-ifrån historia men ändå så läcker och passande.

Bara ett litet tips.

http://www.bowers-wilkins.eu/Society_of_Sound/Society_of_Sound/Music/Peter-Gabriel-So.html

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/10/29 :  21:26:58  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Bra tips! Är du medlem på "Society.." förresten? Jag överväger, och eg är det ju en skitsumma för 24 album per år... Men principen att inte själv välja vilka plattor man får tillgång till är inte lätt att vänja sig vid.
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/10/30 :  08:25:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag har hört en del av de där, fina grejer!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2012/10/30 :  08:54:16  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Hej,
jag har varit med från början i SoS. Det är mycket musik man får för pengarna. Alltid super kvalitet. Inte alltid musik man skulle köpt i vanliga fall men du hittar mycket nytt som vidgar dina erfarenheter. Rekommenderas varmt.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/10/30 :  09:12:23  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jag gick aldrig med för jag visste inte hur jag skulle göra med den digitala biten i systemet, men nu verkar det DAX att gå med
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2012/10/30 :  20:13:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, jag är med i SoS och jag tycker det är struntbilligt för det man får. Det är lite olika stil på musiken men det finns guldkorn ibland dom.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/10/30 :  20:39:16  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Jag har alla hans cds på SACD Hybrider hur många bitar har dom tro? Dom är remastrade 2002 och fick bästa betyg när dom kom.

Skulle filerna vara ännu mer högupplöst?

mvh
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/10/30 :  20:42:20  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Är detta (40¤) årsabonnemang eller per månad?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2012/10/30 :  21:05:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Per år

Om de är änne bättre än SACD filerna vet jag tyvärr inte

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/10/30 :  22:16:22  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
OK, tack!
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/11/15 :  20:37:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag skaffade mig medlemsskap också! Trevlig musik, och ett vettigt urval! Man kommer ju i kontakt med mycket som man inte skaffat annars också.

Lite besviken blev jag när jag insåg att man fick köpa So utöver medlemsskapet, vilket jag inte insåg först...
Visst låter filerna bra, inget snack, men vinylen från Classic Records är inte sämre, bara annorlunda.
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000