HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MagArne's system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/17 :  14:19:55  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply
Stereoförstärkare: Audio Pro A.7
CD-spelare: Audio Pro CD.7
Vinylspelare: Sonab 85s (originalskick)
Pickup: Ortofon FF 15 E
Högtalare: Half Chili Chang med Fostex FE167e -DIY
Subförstärkare: Phonic MAX1500
Sub delningsfilter: -???-
Subwoofer: Cerwin Vega vmax 10" -DIY

Mediaspelare: MacMini 2009
Projektor: Benq W710


Edited by - MagArne on 2012/11/17 14:27:53

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/17 :  14:22:53  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply
2012-11-17
Det har hänt lite grejer sen jag byggde Half Chili Chang med Fostex FE167e i sommras.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=87474

Idag köpte jag mig en gammal Sonab 85s vinylspelare i perfekt skick.
Jag är väl egentligen fel generation för att pyssla med vinyl men en vinylsvav kostar ju inte många kronor att testa lite med. Det här är ju skitkul :-)

En helt ny Audio Technica AT95E pickup är beställd. Jag vill ha en helt ny för att vara på den säkra sidan så får jag införskaffa finare grejer längre fram om jag får blodad tand.

Edited by - MagArne on 2012/11/17 14:51:35
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/11/17 :  14:29:36  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
This I like!

Cerwin Vega, Sonab 85S hmmm känns som hemma

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

emilivarsson
Member

96 Posts

Posted - 2012/11/18 :  10:58:58  Show Profile Send emilivarsson a Private Message  Reply
Snyggt system :)
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/11/18 :  11:23:32  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Vad är det för grunka du har ovan på vänstra högtalaren?

snyggt system i vilket fall som helst.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/18 :  11:38:43  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply
Det är en inomhusantenn som hamnade där då mottagningen var bäst just där. Men nån gång ska den bort från högtalaren :-P
Jag har en Terratec H7 digitaltv-mottgare med boxer CA-modul kopplad till min Mac mini.
Så macen sköter allt från TV, film, spotify till backupserver för hushållets övriga macar.

Kul att ni gillade anläggningen.
Det mesta är blocketfynd så det är inte värst många 1000-lappar jag plöjt ner i den. Jag ser det lite som en sport med mest ljud per krona och kan man inte köpa till sig välljud för tio-tusentals kronor får man leta fynd, bygga eget samt lära sig hur saker och ting fungerar och optimera med gratistips :-)
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/11/18 :  14:27:48  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Jag ser det lite som en sport med mest ljud per krona och kan man inte köpa till sig välljud för tio-tusentals kronor får man leta fynd, bygga eget samt lära sig hur saker och ting fungerar och optimera med gratistips :-)
Jag har en liknande filosofi; DIY, begagnat och Pro-grejor i budgetklassen är min melodi.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/18 :  15:38:39  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply

Sweet spot
Fick en pressent igår av min kära bror. AC/DC - Back in black och Def Leppard - Hysteria på LP. Va glad jag blev :-)
Go to Top of Page

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/27 :  10:03:00  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply

Idag kom det ett litet paket :-)
232kr inkl frakt. Min anläggning håller budgeten.
Go to Top of Page

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/11/27 :  20:22:10  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply

Är ju mest gammal skitig rock jag lyssnar på så svårt att säga vad den verkligen går för men tycker det rockar på rätt bra.

Ortofon FF15E med okänt årtal och timmar byttes mot en helt ny Audio Technica AT95E.
Skivspelaren Sonab 85S introducerades 1972 med bl.a Ortofon FF15E som originalpickup.

Jag får återkomma efter helgen med ett utlåtande när jag är barnfri och kan spela lite högre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000