Krokig vid leverans, kom på det för att pannan aldrig ville bli riktigt varm. Vilket är en motsägelse i sig eftersom det var en wok-panna och wokar gör man på hög värme. Dessutom var den för billig för att orka göra sig besväret med att byta den.
Å andra sidan så har jag en vanlig gjutjärns panna, en dyr en med handtag i metall. Den har hållit i mer än 10 år och än så har jag inte sett några tecken på att den blivit sämre.
Kineser gör köksredskap för gas och inte för hällar. Alla stekpannor utvidgar sig av värmen. Men då måste hela stekpannna utvidga sig ock inte bara botten. En sådan tunn kinesisk stekpanna har jag men använder den bara i ugnen.
Men att den inte var plan i rumsvärme var något nytt.
Wokpannan kanske går att bygga om till 'kylfläns' till något slutsteg.
Jag ska väl tillägga det också att jag lyckas förstöra ett och annat kokkärl, altså få botten att slå sig.
Det är bara att ställa kärlet på en förliten platta med hög värme. Då värms kärlet bar i mitten och börjar bukta Har man tur går det inte tillbaka helt. Utan man får en bestående 'sättning' i materialet.
Men som sakt, 'det är ju bra för Sverige' att konsumtionen hålls uppe.
Att handla är våran nya religion. Jag tror att många blir glada när skiten dom köpt ramlar sönder, då finns det anledning att åka till det närmaste helvete(köpcentrum)och offra.
Usch - jag känner verkligen igen mig i det du skriver Svejk. Hur många gånger jag jag inte tänkt att bara nu skiten inte går igenom ombesiktningen så blir det ny kärra..
Jo det är så sant; "shopping" är en livsstil. En livsstil precis som vilken religion som helst. Köpcentrum är vår nya "tempel". Marknadsförarna är våra "präster". Som kavlar ut budskapet; "ju mer du konsumerar, ju lyckligare blir du". "Blir du inte lycklig av konsumtion är det dig det är fel på. För alla andra blir sååå lyckliga".