HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Service Pioneer A-88X skrapljud
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/03/03 :  16:44:22  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
quote:
De nya lindade jag på på liknande sätt men för säkerhets skull löddes de fast. Det ska ju vara ordentligt

Det var nog en smart ide Originallindningarna är gjorda med ett virverktyg och ger en kontakt som kan kallas kallsvetsad. Du kommer inte i närheten av det genom att bara linda manuellt.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/04 :  16:02:34  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Tyckte inte att lysdioder, som visserligen uppfanns 1962 men inte fanns i apparater då denna byggdes, hade här att göra så det fick bli Kjelles på 12V 50mA. Känns rätt på nåt vis.



Lamptest innan kortet monteras.



Test på plats.




Koll av genomlysning och den var ju bra. Att lite damm ska synas så j-a bra och skarpt också



Äntligen på plats Kan inte tro att volttalet spelar någon större sak när denna lampa bara drar 50 mA mot originalets 100mA


Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/09 :  08:22:32  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Har nu lagt märke till en skum grej. Ibland när jag sätter igång förstärkaren med musik så låter det det lite skrapigt och konstigt i ca 5 sekunder och sedan blir det rent. Vad kan det bero på?

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/03/09 :  08:51:32  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Du har gjort ett riktigt snyggt jobb fixarstig!
Skrapandet när du slår på låter ju som att det än nån tillslagskrets som inte gör det den ska, dålig konding kanske?
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/03/09 :  08:54:10  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
låter som en trasig kondensator..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/09 :  08:54:26  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Tack Micke, funderade också på detta med konding då jag läst här om andra som bytt just kondingar på gamla apparater. Men då ska man ju veta vilken Tips please

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2013/03/09 10:19:36
Go to Top of Page

iMac
Member

473 Posts

Posted - 2013/03/09 :  11:05:05  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
quote:
Har nu lagt märke till en skum grej. Ibland när jag sätter igång förstärkaren med musik så låter det det lite skrapigt och konstigt i ca 5 sekunder och sedan blir det rent. Vad kan det bero på?

Händer det bara när den är kall, samma på alla ingångar? Om så kan det oxå vara en lödning som är dålig eller transistor som börjar bli dålig = funkar när den blir varm.

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/09 :  11:55:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
quote:
Händer det bara när den är kall, samma på alla ingångar?

Det har bara hänt vid start och dessutom inte varje gång. Hände dock en gång då jag bytte ingångar, från CD till Aux. Har testat idag och då gick den perfekt.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/11 :  07:58:11  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Det verkar som om den bara varit lite "ringrostig" för nu har den spelat perfekt varje gång jag startat den i tre dar. Tack för input ändå

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000