HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 J.River MC 19 släppt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/08/21 :  14:08:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jaha, nu har de släppt version 19 som jag haft förskottsbetald ett tag.

En ny funktion kan nog vara riktigt intressant för många tror jag:
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=82082.0
Man kan alltså skicka ljudet från sitt favoritprogram till JRMC 19 som tar hand om all dsp, eq, delay, delning, convolver, rumskorrigering etc. Jag antar att man kan skicka ingången på ljudkortet den vägen också.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/08/21 :  17:01:54  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Körde med mina Jack-skript och fick två instanser av JRMC19 startade, kunde helt enkelt ta bort uppstarten ur skriptet.
Antar att det har att göra med det du skrev om.

Annars tycker jag att det


låter

bättre.


Kan det vara möjligt?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8268 Posts

Posted - 2013/08/21 :  17:04:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Kul,har oxå betalt i förskott,ska ladda ner....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/08/22 :  07:17:54  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
skicka ljudet från sitt favoritprogram till JRMC 19


Verkar göra det alltid. Hade stora problem att få igång Holm går (nej, det räckte inte att klappa i händerna) eftersom JRMC19 envisades att starta samtidigt och lägga beslag på ljudkortet.
Hittade ingenstans att stänga av detta i Options för JRMC19.
Fick en efter hel del meckel Holm att fungera (men han RIVER), men har så här i efterhand ingen aning hur (som vanligt).

Frågar på JRMC-forumet...

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/08/22 :  11:44:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Du ska väl kunna välja "output device" i Holm?

"låter bättre" skriver du i osynligt bläck. Kanske det... Jag tror också det faktiskt, väldigt harmoniskt ljud. I 18 föredrog jag tveklöst WASAPI framför ASIO, i 19 tvärtom. (Med Lynx Two i mitt system)
Subtila skillnader, men något har hänt.

Först fick jag inte WASAPI att funka med det var "Error 40"
Matt på J.River kör förresten samma ljudkort som jag, det var lite kul.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2013/08/22 11:57:10
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/08/22 :  20:05:26  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jo, det hjälpte så småningom efter några omstarter av Holm. Kopplingen "hängde" väl kvar i Windows en stund.
18 har faktiskt hängt sig då och då. Exempelvis surfat lite, givetvis på Hififorum, medans man lyssnat och sedan återvänt till JRMC.
Hoppas att 19 har en bättre händelsehantering.

"Låter bättre" gömt? Ja, jag vågade inte komma ut riktigt där.
Nöjer mig dock med att konstatera detta, varför lägga tid på jämförelser?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/09/06 :  19:24:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Då var det gjort, inköpt och installerat.

Installerade ändå om min PC, vilken väldigt sällan används, och då tyckte jag det var i stort sett lika enkelt att köpa 19 på en gång. Jag använder den dock i första hand som DLNA server.
Uppskattade möjligheten att starta upp en DLNA server, färdig konfad för full ljudkvalitet, dvs 24bitars PCM ljud över nätet.
Jag tycker dock att "vyerna" som standard lämnar övrigt att önska, men efter ett par timmars fnulande får jag till det med snabb åtkomst och överskådlig sortering.

Jag inbillar mig med största sannolikhet, men jag tyckte faktiskt att ljudet via DLNA närmade sig det som erhålls vid uppspelning av AIFF- filer från direktansluten USB disk...

Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8268 Posts

Posted - 2013/10/02 :  16:38:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Nån som märkt av ökad utnivå med 19?
Fick lov att sänka lite,annars distar det i basen.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/02 :  16:58:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Har jag inte märkt nej.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/10/02 :  17:44:26  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Med den senaste uppdateringen så försvann detta:
"Körde med mina Jack-skript och fick två instanser av JRMC19 startade, kunde helt enkelt ta bort uppstarten ur skriptet."

Men det var ju enkelt fixat, antar att det är fler som har haft synpunkter på detta.

Ett fenomen som fortfarande är kvar dock, är att då programmet gör en auto-uppdatering så hindras den av att installationsprogrammet hittar att en annan instans redan använder någon dll. Detta trots att det inte verkar finnas JRMC-process gående enligt task managern.

Men det kanske snarare har med de pyttemjuka fönstrena att göra.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2013/10/02 18:49:07
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/02 :  18:42:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Solhaga, jag har samma problem med dll, jag fick rådet från J.River att boota om datorn och sen uppdatera.
Jag bootar om, kör senaste installationsfilen och då går det utan problem. På två andra datorer jag har går det att uppdatera direkt från JRMC utan bekymmer så i mitt fall beror det nog på en krock med Dirac.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/10/02 :  18:53:03  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
"att boota om datorn och sen uppdatera"
Jomänvisst, det är ju det man helst vill göra när man äntligen får en timme över
Antar att jag får avmöjliggöra auto-uppdateringen.

"beror det nog på en krock med Dirac."
Samma här, bara på datorn med Freq Allocator och Jackd.

Skönt ändå att höra att man inte var ensam..


Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2013/10/02 20:23:07
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/10/05 :  10:20:29  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
"beror det nog på en krock med Dirac."
Samma här, bara på datorn med Freq Allocator och Jackd.

Japp, hände igen. Men nu stängde jag bara ner JackD och då gick uppdateringen igenom.
Fick givetvis stänga ner JRMC efter uppdateringen ock köra skriptet igen,
men jag slipper i alla fall döda processer eller boota om.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/05 :  10:38:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Är det ett problem att boota om?!?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2013/10/05 :  10:40:58  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Nja, det tar tid och en del andra program måste startas om.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000