HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Automatik funkar inte
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sjobbe
Starting Member

11 Posts

Posted - 2013/09/04 :  22:33:41  Show Profile Send Sjobbe a Private Message  Reply
har en Dual 1235 som ska lyfta tonarmen och lägga ned den på spår 1 när man trycker på start. Det har funkat tidigare. Nu har spelaren stått i ett år och jag fick tipset att smörja upp den då det troligtvis inte gjorts dom senaste 20 åren. Köpte symaskinsolja och smörjde dom punkter som visas i manualen.

Nu funkar inte automatiken, om det beror på min smörjning, att jag kommit åt något när jag öppnade spelaren... eller om det är tidens tand vet inte jag. Det som händer är att jag trycker på start. Tonarmen lyfts upp.... sen ser det ut som att det försöker röra sig inåt, men den orkar inte. Sen sänks den ned utan att ha förflyttat sig i sidled.
Det är inga problem att röra tonarmen för hand, dvs det känns inte som att det är något som bromsar eller tar emot.

Vad kan ha hänt?? Vad kan jag göra?

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2013/09/05 :  14:59:19  Show Profile Send Bogus a Private Message  Reply
Öppna upp den den och kolla om något sitter löst är mitt tips. Något stag som har hoppat av kan det vara kanske?

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

Bardis
Member

3348 Posts

Posted - 2013/09/05 :  17:12:03  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Snurrar tallriken i normal hastighet?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Sjobbe
Starting Member

11 Posts

Posted - 2013/09/05 :  23:02:00  Show Profile Send Sjobbe a Private Message  Reply
Ser inget som är löst och tallriken snurrar i normal hastighet. Ser ju att armen försöker ta sig inåt, den lixom kämpar sig in... men orkar inte.. typ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000