HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bedrägeri blocket.se
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/12/08 :  09:46:10  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Fick detta på mailen idag och måste säga att det ser ganska så bra ut. Läser man det lite fort el på telefonen kan man kanske trilla dit. Dock för bra för att vara sant samt att man sällan får något. Tråkigt att man inte kan komma åt dem. Det gör mig otroligt irriterad att människor kan livnära sig på att lura andra.

Bl#1086;#1089;k#1077;t.s#1077; <svara.inte@blocket.se>
08:11 (1 timme sedan)

till mig

Hej,
Med målet att förbättra kvalitén på de tjänster vi erbjuder våra användare, förbehåller Blocket sig rätten att regelbundet kontrollera giltigheten för de uppgifter som använts för transaktioner genomförda på Blocket. Vi har uppmärksammat att ditt kort, vid din senaste transaktion, debiterades med ett extra belopp på 300 kr. För att få tillbaka detta belopp ber vi dig att klicka på följande länk och åter mata in de betalningsuppgifter som använts vid senaste transaktionen på Blocket.

https://www.blocket.se/blocketkonto/form&kr=300

Belopp Återbetalas: SEK 300.00
Blocket Användar: ---------@gmail.com

Det här mejlet går inte att svara på.
Hälsningar
Blocketskundservice

Blocket.se - Sveriges största köp & sälj marknad
105 18 Stockholm
Org nr 556610-3429

en väldans massa grejer...

Edited by - Kallelkpg on 2013/12/08 09:50:16

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:00:12  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Det är inte något Google translate inblandat i alla fall.

Har du kontaktat blocket?

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:22:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
http://www.blocket.se/security/kort.htm?ca=15

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9050 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:25:11  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har fått flera sådana mejl,har kontaktat Blocket och dom skickar aldrig ut sådana.
Man kan ju anmäla men undrar hur stor ide det är egentligen.
Men kontakta blocket iallafall.

Edit Bernt hann före..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2013/12/08 10:26:04
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:27:31  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Jag har läst länken på blocket och har fått liknande tidigare. Tänkte bara varna lite då många människor är ganska godtrogna.

MVH
Kalle

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:27:39  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Nåt liknande fick jag med för runt 1år sen.
Men då var det med en länk till en falsk "blocketsida" där man skulle knappa in sina uppgifter.
Blev misstänksam när man inte kunde trycka på nåt annat än just en viss knapp på sidan- resten va liksom fake.
Det som gjorde att jag inte direkt fattade var att jag precis sålt eller köpt nåt på blocket,men då slog det mig att jag jag inte använt kort som det stod.
Man SKA ta sig tid att kolla upp extra noga för man kan faktiskt gå på sånt i farten hur smart man än anser sig vara...

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/12/08 :  10:39:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
I farten?!? Lämnar man ut sina kortuppgifter av bara farten så tror jag verkligen det är dags att sakta ner.

Det var ju förresten ett liknande upplägg från nån som uppgav sig vara Telia för inte så länge sedan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/12/08 :  11:16:13  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Hehe!

Jag håller med dig men tyvärr är det faktiskt så att många människor är väldigt godtrogna. Det är egentligen en god egenskap att tro gott om andra men i dagens samhälle kan det stå människor dyrt. Samtidigt är det väldigt tråkigt att man måste vara misstänksam mot precis allt idag.

/Kalle

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2013/12/08 :  11:55:27  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Nej,man lämnar inte ut nånting i farten MEN man går lika förbannat in och tittar innan man inser att man får tänka till och slänga skiten.
Har man däremot inte haft nåt med blocket att göra på länge så fattar man direkt;) vanligtvis.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/12/08 :  12:40:31  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Använd sunt förnuft så riskerar ni inte att råka illa ut. Den personen som går på det där måste vara rejält "blåögd".

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2013/12/10 :  14:18:05  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Fick ett sådant mejl igår, och har nyss haft in ett par annonser på Blocket.
Luktade skumt givetvis...så några "för mycket debiterade 300 kr" har jag inte "ansökt" om att få tillbaka! ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000