HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 The Erik amp, a tribute
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2014/08/16 :  19:50:51  Show Profile Send tordnilsson a Private Message  Reply
Jag måste tyvärr tycka också !
Lägg ner denna träliga och icke önskvärda ton CAB ! Den hör inte hemma här !
Även om du menar väl så tolkas det du skriver av många som något negativt tyvärr.
Här på Hififorum har det tidigare knappast funnits den här typen av tråkigheter utan det har varit en bra, konstruktiv och hjälpsam stämning.
Vill man tjafsa och hålla på så vänder man sig till ett annat forum där detta är normalt.

Ja, jag har lämnat det andra forumet pga detta !
Nu har jag sagt mitt !
Mvh Tord
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/16 :  21:53:48  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Det är märkligt att det finns några som gång på gång upprepar och tolkar som fan läser Bibeln.
Jag erbjuder hjälp och vad gör Ni, gnäller.
Jag ville bra föra fram hade Ni läst innan och tidigare inlägg som föregås denna tråd så hade Ni sett det.
Vi (dom som har mailat och ringt) har ekonomiska medel och personal att föra fram detta till något positivt.
Jag har själv en allvarlig sjukdom så jag kan Nog sätta mig in hur Ingvar har det.
Det kan faktiskt vara så att det finns dom som uppskattar att det finns krafter att föra vidare
Se detta utan tolka in en massa skit.
Jag Erbjuder Hjälp, och pengar till att driva projektet framåt och har redan fått positiv respons, se det som något positivt.
Vi är här för varandra utan att vara tolkföreträdare.
Vi fortsätter som har hörts av och om Ni känner Er utanför är det inte meningen, häng med och gör något för andra än att sitta på balkongen som de två gubbarna i Muppet show.
Om Ni nu Inter tycker att projektet är lovvärt behöver Ni ju inte delta, eller hur?
DET FINNS FAKTISKT DOM SOM HAR HÖRT AV SIG OCH TYCKER DET ÄR BRA ATT NÅGON FÖRSÖKER FÖRA FRAMÅT, NI (det två sista debattörerna) HAR INTE VAD JAG KAN FÅ FRAM NÅGOT SOM KAN HÄRÖRAS I DEN RIKTNINGEN.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/16 :  22:16:38  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Och för Er andra som har idéer att till att föra framåt och inte redan har hört av sig finner ni som tidigare nämnts min mail-adress här under sträcket.
PM går också bra, förslag har kommit in om en renodlad byggtråd, vad tycker ni.
Det har också kommit in flera med material, till Er tack.
Det har också kommit in förslag på byggsatser till en uppgradering på Dynaco mk III, och lager upplägg till självkostnadspris, skall jag ta upp förhandling med Triodeelektroniks i USA ifall ursprungsprojekt går i stöpet.
Vad tycker Ni?
Go to Top of Page

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2014/08/16 :  22:30:31  Show Profile Send tordnilsson a Private Message  Reply
Ursäkta, men förstår du inte vad jag menar ?
Jag beklagar verkligen om du eller någon annan är sjuk och jag vill verkligen att alla ska ha det bra och ha god hälsa men sjukdom eller annan orsak ursäktar inte ett förakt för andra medmänniskor !
Nu får det vara nog, det verkar som om det är på väg att bli som på "det andra forumet" Detta är det sista jag skiver i detta ämne.
Åter till trådämnet tack !
( ja jag är väl medveten om att jag kanske reagerar starkt ibland men jag blir så trött på allt tjafs, all den energin vill jag egentligen lägga på det som är viktigt här i livet. )
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/08/16 :  22:32:44  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
+1

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2014/08/16 :  23:25:36  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Skärpning !!
Man kan ju som första steg kolla med Ingvar.Ahlberg hur det står till med honom och projektets framtid....Finns säkert någon har lite mer personlig kontakt med honom ?
Och efter det gå vidare utifrån svaret. Det vore förjävligt om detta projekt gick i stöpet pga tjafs då det finns många där ute som ser detta projekt med stor glädje.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/16 :  23:35:58  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
TordNilsson
Uppriktigt sagt gör jag verkligen inte det,
Men däremot gillar jag ditt försök att återföra till ämnet.

Bra, då får vi slut på tjafset, bra!

Till Rolf-SanDet tycker jag verkligen är 1+

Till ämnet:
Läs nedan och tidigare inlägg om vad folk i mail och I telefon har fört fram.
På förslag ifrån forumsmedlem tar jag kontakt med Triodeelektronics om kit till självkostnadspris som alternativ.
Dessa är tämligen mediokra i förhållande till Erik konstruktioner med spelar tämligen bra särskilt med nytt kort och i Triodkopplat.
En målsättning kan vara att få hem kit till forumsmedlemmar för samma peng som man betalar i USA.
Således m till samma pris översatt till svenska kronor fast med frakt, tull, och moms betald.
Detta åstadkomnas genom gruppens lägger ut för lager och gruppköp, så att vi erhåller nämnda rabbatt.

Till exempel mk3 kittet är lättfattligt och mycket god bygghandledning finns hemma om allt går vägen för 622.-$ med 230volts nättrafo.utan rör vilket säker många ändå har på hyllan.

Kolla själva Triodeelektronics vad ni tycker.

Det finns massor på nätet om denna klon.

Edited by - CAB on 2014/08/16 23:38:36
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/16 :  23:46:15  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
FBK och andra trådintreserade:
Dessvärre har jag inte varit i kontakt med Ingvar om någon får kontakt med honom så hälsa gott och jag talar även från de som har tagit kontakt under kvällen med mig.
Vi alla önskar bättring och att projektet i sin ursprung blir av!

Som sagts så bidrar jag (och några till) gärna i den mån jag kan till Ingvar och Erik.

Edited by - CAB on 2014/08/17 00:12:56
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2014/08/17 :  10:21:36  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag ( tubular-well.se ) bidrar gärna med ett bra pris på rör,
2 ecc82, 2 6550 och ett gz34 blir tillsammans 995 kronor, då
är det nya matchade rör och 6 månaders garanti, inklusive moms.

Kör själv vta-70 ( st 70 i tubes4hifi's tappning) även detta en
förstärkare som skulle vara klart lönsam att ta hit i lite större
volymer än en.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/17 :  15:19:20  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Jag har hört att tubes4hifi håller hög klass i förhållande pris/ljud.

Edited by - CAB on 2014/08/17 15:20:33
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2014/08/18 :  21:25:34  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Lite turbulens ser jag.
Nåväl, jag har, för sista gången, återigen bett TT om ett svar angående transformatorerna, inte speciellt troligt att det kommer ett svar, konstigt då jag köpt trafos för ett antal hundra tusen under 9 års tid, jag ger det en vecka till sedan lägger jag för min del ner projektet i ursprungsformen.

Alla är helt fria att driva vilka andra projekt de vill, detta var uteslutande för att skapa en trogen replika av Eriks fantastiska lilla förstärkare, inget annat, jag är totalt ointresserad av några Dynaco kloner och slikt, det är säkert kul det med, men driv då en annan tråd, det har ingenting med Edison12 eller Erik att göra.

Vill någon försöka fortsätta driva ursprungsprojektet så kör på, jag har inga som helst invändningar.

För övrigt tycker jag att gnäll och käbbel inte hör hemma på hififorum.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2014/08/18 :  22:39:16  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
Det skulle finnas en gilla knapp Ingvar
Bert
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2014/08/18 :  22:50:30  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Det skulle finnas en gilla knapp Ingvar
Bert

+1 är en bra gilla knapp inom forumvärlden
Hoppas att du Ingvar orkar och har lust att driva projektet vidare, många skulle bli glada.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2014/08/18 :  22:53:04  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
+1
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2014/08/18 :  23:11:46  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
+1.Tack Ingvar för din kommentar. Du satte ord på hur jag känner det.

Det är jättetråkigt att TT inte har kunnat få "tummen ur" då projektet (mer eller mindre) faller om de inte är intresserade.

Andra projekt är varmt välkomna på forumet, de som vill bygga dynaco-kloner är välkomna att göra det men gärna i en egen tråd.
Min personliga åsikt.

Jag tycker det är rätt att inte börja kompromissa med kvaliteten på de viktigaste komponenterna.
Bättre att avstå då än att bygga en kopia som inte blir fullgod.

Den gamla 12:an och Edison One har varit språngbräda för många på vägen mellan grus och glas, så också för mig.

En liten anekodot om originalet. Eller var det Edison 18?
Minns inte då jag har ägt båda slutstegen.

När jag skulle sälja mitt par hade jag en hemmabioförstärkare ute på annons också, och en nappade och ville låna hem den. Jag hade i samma veva fått sug efter en Edison Triod så jag nämnde för spekulanten att jag gärna ville att han lånade hem Edison grejerna också, så han fick höra skillnaden.

Så blev det.
Han ringde dagen efter, helt lyrisk! Vilket haksläpp!

Det lät så bra så han ringde ett par polare som kom över och de spelade musik flera timmar. Hårdrock med mera.

Jag fick inte igen dem....

Då den här tråden startade blev jag jätteglad. Jag gillar Edison 12. Utan den hade jag nog fortfarande inte ägt en rörförstärkare.
Bygga rörförstärkare har jag varit sugen på länge, men om möjligt viIle jag skippa kretskort...
Jag bestämde mig för att bygga en enkel singel end förstärkare (utgick från ett schema) under tiden som det här projektet tog form, för att lära mig mer.

"Rolig aktivitet med kläderna på" är bara förnamnet!

Rör...

Edited by - Cliffan on 2014/08/18 23:34:45
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/19 :  03:33:24  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Personligen hyser jag en förhoppning att projektet blir av.

Bakomliggande förslag om kloner visar nog bara på bakomliggande byggintresset från de som vill ta klivet in i värld av glas, ett litet försök att ta tillvara på en spirande tillväxt.

Om vi/jag kan bistå till projektets genomförande har vi gruppering inom finans och åtminstone ett Götebors baserat rederi är upp till Er som hanterar situationen.

Det som erbjuds är upplock vart som helst globalt och om så önskas inköps och finansiering organisation som finns i vår lilla audiofila grupp med personer inom ledningsfunktioner inom finans, inköp och annat väl anpassat för saken.

Nu övriga som redan är etablerade bär ju på en möjlighet för de unga som vill ta ett inkliv i Er redan etablerade värld, det kan ju denna tråd om Ni vill innebära

Ett erbjudande, som jag i varje fall önskar bidra till.

Edited by - CAB on 2014/08/19 04:12:13
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/08/19 :  19:40:26  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
CAB, du har ett erbjudande som många kan vara intresserade av, även jag.

Men, som du säkert har noterat, Ingvar vill att just den här tråden ska handla om Edison.

Med all respekt, starta en ny tråd om Dynacokloner.

Jag kommer att följa den

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2014/08/19 :  20:10:08  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Hm, märkligt, när man talar om trolldegen som dom säger i Dals-långed,
fick ett svar från TT idag, nästa vecka får jag prototyp på trafon samt priser.
Måhända är vi på väg, ytterligare jobb (kärt dock) för en åldrande man med hästsvans.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/19 :  20:20:18  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
PG Jeppersson:

Du tolkar fel, vi har inköpsorganisationer, shipping & finans det gäller t.ex. beställning av transformatorer, upplockning genom personal på fartyg, dessutom personer inom ledning av kreditinstitut till finans av icke kommersiell hjälp i vår grupp.

Gällande Dynaco klon var det framförda förslag i fall denna tråd går i stå ifrån förslagsställare.

Detta har inte skett ännu, skulle det ske får ställning tas till alternativ av det till mig uttrycka intresse att få bygga av ungdomar till mig i mail har uttryck.

Först då är det naturligtvis aktuellt med annan tråd.

Intill dess har vår grupp erbjudit hjälp i situationen.

Vår grupp värnar återväxt i vår gemensamma hobby, med vitsord för ursprungsprojektets fortlöpning.

Ursäkta om vi inte tillräckligt klart fått fram intentionen och vårt erbjudande om hjälp.

Edited by - CAB on 2014/08/19 22:29:22
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2014/08/19 :  20:31:50  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
CAB, har jag förstått dig rätt om det är just en Edison 12 klon du är intresserad att bidra till?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/19 :  20:56:53  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Mathias på Ökerö:
Du tolkar helt riktigt, vi är en grupp som vill värna utvecklingen av vår hobby inte bara för oss lite äldre utan också för en nyspirande intresse från vår yngre medmänniskor.

Dessutom ökar vår egen förståelse, vilket ger en egenutveckling, förhoppningsvis

Edited by - CAB on 2014/08/19 20:57:37
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/08/19 :  21:26:40  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
CAB, jag tolkar det du skriver. Du/ ni har en organisation som kan fixa grejor till ett slutsteg, gott nog, men den här tråden handlar inte om det, utan om Edision.

Ingvar har tagit ett inniativ, och har sina kontakter, vi låter han slutföra sina idéer..

Under tiden kan du starta en tråd med dina ideer.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/19 :  22:24:24  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
PG jeppson:

DET ÄR EDISON VI HAR ERBJUDIT HJÄLP ATT SKAFFA FRAM MATERIAL TILL, Inget annat.

Men det verkade ju som det löser sig utan vår hjälp, bra eller hur?

Så då avvaktar vi!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/08/19 :  22:46:13  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
CAB, det låter rimligt, vi hoppas på det bästa

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2014/08/20 :  06:22:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Måhända är vi på väg, ytterligare jobb (kärt dock) för en åldrande man med hästsvans.

Ingvar, jag har fått ett par PM senaste veckan. Om du känner att detta projekt lastar dig så tveka inte, det finns välvillig hjälp att hämta.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000