HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 SGM visade sig vara SRM 10" är det ett bra köp?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/28 :  19:15:21  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Det finns ett par (fortfarande) på hifimagasinet. Vad är era åsikter om denna monitor som högtalare i stereon hemma? Säljaren vill ha 5900kr och tror att de är från 1987. Skicket sägs vara fint med gummikanter som inte torkar. Snygga är de i alla fall på bild.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2014/01/05 10:11:16

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2013/12/28 :  20:38:17  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tror de är kanon men vänta dig ingen djupbas. Annars har de nog det mesta man kan behöva för ett medelstort rum.

Kolla kanterna noga

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/28 :  20:54:36  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ok, vad menar du med djupbas? De spelar väl rejäl bas hoppas jag, med tryck?

Såg nu vad du menade. De går bara ner till 55Hz -4dB. Till och med den lilla DC1000 med 8" går ner till 48Hz -3dB och mina Dynavoice DM-5 40Hz -3dB. Jag har väldigt svårt att tro på dessa siffror i relation till varandra. Hmm...

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2013/12/28 22:05:51
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2013/12/28 :  22:39:08  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Haka inte upp dig på siffrorna, tänk på att Tannoyerna kan leverera mycket högre ljudtryck med lägre dist så det så väldigt mycket roligare att lyssna.

Lyssna en gång och ta med något rockigt

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/28 :  23:47:05  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag kan tyvärr inte lyssna då de finns i Gävle men om vi kommer överens om smidig leverans köper jag de sannolikt utan att lyssna. Mitt problem är väl snarare att jag inte bryr mig om siffror utan går på känn och Tannoy känns helrätt. Jag tror att de kommer överraska mig positivt. Om de blir mina återkommer jag med intryck.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2013/12/29 :  00:06:32  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Om det blir av en helg så kan du om du vill ta vägen förbi mig (Vallentuna), tar 10 minuter ifrån E4an som du kör på till Gävle och lyssnar en snabbis på mina Tannoy Puma (ifrån 1989)som "bara" gå ner till 50hz. Har även ett par Lynx som går ner till 60hz som det går att ordna en lyssning på. Båda dessa har dock större element
Mina 2 modeller finns här. http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy125.htm

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2014/01/03 :  13:53:10  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Det visade sig vara super red monitor. Är det fortfarande ett bra köp tycker ni? Jag har förstått att det är filtret som skiljer dem åt. SRM är kretskort som byttes till hardwire i SGM.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000