HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En spännande tråd på F...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/02/01 :  09:51:03  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Nej, nu kan jag inte låta bli att uppmärksamma denna tråd här:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=57204

Ingen korsbefruktning här inte.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2014/02/01 :  13:00:41  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Hehe, dom lyckas nog reda ut det någon gång.

Så länge kan jag njuta av TH så mycket jag vill. Även om det är "högtalare med sådana där fruktansvärt dåliga
tonkurvor"

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/02/01 :  14:10:50  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Så länge kan jag njuta av TH så mycket jag vill.

Kan bara hålla med.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2014/02/01 :  20:04:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Att TH är smalbandiga är ju helt riktigt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/02/02 :  08:56:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag tänkte tipsa Faktiskts trådskapare om all information på HF, men orkade inte.
Tycker det förbannat är tråkigt att många på Faktiskt och många på HF har så sneda tankar om varandras forum. Jag försöker emellanåt korsposta om jag har något speciellt på G. Men alltsom oftast kör jag mina (oavslutade) DIY-projekt på HF eftersom intresset för DIY är större här och DIY-avdelningen på Faktiskt är sönderklottrat med allehanda snickesnack som inte har med gördetsjälv att göra.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1558 Posts

Posted - 2014/02/02 :  13:03:19  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag håller med du soundbrigade.
Som medlem i båda forumen så ser jag båda sidor, men om man nu inte klarar av att olika forum ser på och diskuterar samma problem på olika sätt så bör man nog hålla sig till det forumet man gillar mest och låta bli att läsa på de andra.

Att kasta skit mellan forumen har väl aldrig lett till något bra?

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/02/02 :  13:13:21  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Att kasta skit mellan forumen har väl aldrig lett till något bra?

Om det var mig du syftade på vill jag bara säga att det jag menade är att det är synd att man inte kan se vad som är gjort på andra ställen. Inlägget var inte på något sätt illa menat eller att smutskasta.
Jag är mycket inne på Faktiskt för att se vad som pågår där och lära mig.

Sedan finns det ju även utrikiska fora som har mycket att ge.

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1558 Posts

Posted - 2014/02/02 :  13:46:14  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag håller med dig, Vissa är väldigt trångsynta på en del forum, och det vilar en vis mentalitet och "anda" där som jag inte alltid gillar, men då försöker jag hålla mig borta ifrån dessa personer och bilda mig egna uppfattningar i stället.

Det var inte specifikt dig jag syftade på, men jag har en känsla av att trådar med den här typen av diskussioner lätt leder till pajkastning.

Jag gillar att ha friheten av att vara medlem på flera forum och suga i mig det bästa av alla världar, dock får man sålla bort väldigt mycket, mer på vissa forum än andra!

Jag kanske har tolkat dig fel, i så fall ber jag om ursäkt!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/02/02 :  14:01:18  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Ingen fara Tomas J.

Jag hade väl en liten ironisk touch.

Det finns väldigt mycket kunskap att hämta även där. Det roliga är ju att verkar vara lite olika preferenser som kompletterar varandra.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000