HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Slutna lurar med digital brusredusering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/04/28 :  19:32:34  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Som rubriken antyder, jag behöver nya lurar och funderar denna gång på att testa slutna lurar med digital brusreducering om det nu är så det heter. Nu är ju frågan om sådana lurar kan tänkas lösa mina problem. Jag behöver kunna filtrera bort "telefonterrorister" och andra ordbajsare när jag åker lokaltrafik. Dvs, det är mest prat jag behöver filtrera bort, funkar det med digital brusreducering, eller är det mest för buller och plötsliga, höga ljud? Lurarna skall/bör även ha hög analog dämpning och vara lågohmiga så att de funkar med min iPod.

Budget? Max 2000:-.

Edit: Det är väl snarare "digital dämpning" jag far efter???

Edit II: För användning tillsammans med min iPod, finns det något riktmärke för hur många ohm en lur kan ha innan den blir tungdriven?

J. Ullberg

Edited by - Buggsson on 2014/04/30 14:29:08

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2014/04/29 :  08:48:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vaddå "digital"?!?

Undrar om det inte är aktiv bullerbekämpning du menar eller "noise cancellation". (Fräckt med engelska)
Sennheiser kallar det "Noise Gard" (Fräckt med engelska igen)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/04/29 :  10:25:15  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Bernt, du har säkert rätt. Har inte mkt koll nu för tiden. Får väl kolla lite hemsidor kan jag tänka.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/05/06 :  10:53:05  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Tänkte bara meddela vad det blev. De flesta kommentarer hävdade att Bose QC 15 (Quiet Comfort) är de tystaste på marknaden. I alla fall bland lurar med bullerkontroll upp till 2500:-, så det blev en sådan. 2490:- betalade jag. Det finns billigare på nätet, men jag har svårt med att vänta............

OBS, jag är jättenöjd.

J. Ullberg
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000