HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur funkar copyright?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/05/13 :  20:27:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag jobbar som F-skattare på ett företag. Försäljare huvudsakligen, men i blannd fotar jag produkter som säljes.

Förra året fotograferade jag en ny traktormodell, det var kul, men de publicerades över hela Europa, framförallt i Italien.

Nu är det dax i gen, en ny traktor och nya bilder. traktordjävelen har jag tillgång till helgen hoppas jag, och den är bildvänlig

Så hur fixar jag copyright på mina bilder?

Frågan är avhängig av den enkla anledningen av att jag vill tjäna pengar.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2014/05/13 :  20:47:30  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Fota i råformat(så du kan enkelt visa på att du fotat bilden), sätt en vattenmärkning i kanten på bilden och sen så skickar du en stämning varje gång du ser bilden. Du kommer spendera mera tid i domstolar än du gör med ditt nuvarande heltidsjobb men så är det . Finns inget bra alternativ tyvärr.
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2014/05/13 :  20:54:59  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Det är dessvärre så det inte finns några moraliska betänkligheter i frågan. Jämför med musikindustrin där det stjäls musik i parti och minut genom piratviken och liknande.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Joda