HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The Division Bell, Pink Floyd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/12 :  18:32:42  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hämtade ut min förbeställda dubbel-vinyl idag, och nu spelar den, mjukt och med en 3Dimensionalitet som klart utklassar CD utgåvan. Kul när ny vinyl motsvara förväntningarna!
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/07/12 :  19:19:40  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Kul, låter den bättre än original vinylen?
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/12 :  20:05:36  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det vet jag tyvärr inte, jag har bara en utgåva på blå vinyl, som med all sannolikhet inte låter som originalet.
Men den blå har en skada på min favvolåt på denna, High Hopes...
Därav köpte jag även denna
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/07/12 :  21:13:52  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Vad gick den lös på?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/12 :  23:03:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Fick hosta upp 229:- för denna. Inte tokbilligt direkt, men jag är nöjd och det låter bra!
(cdon.com i mitt fall)
Tror jag gav mer för den blå vinylen som jag är osäker på ursprunget på.

Missade tyvärr att köpa denna på originalvinyl när det begav sig, hade slutligen gett upp vinyl då..
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/07/13 :  00:40:31  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Har också den blå vinylen. Finns det en vanlig svart vinyl?
Osäker på det.
Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2014/07/13 :  06:51:05  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
quote:
Har också den blå vinylen. Finns det en vanlig svart vinyl?
Osäker på det.


Jodå, det finns.

Jag har den på både "vanlig" svart vinyl,
EMI 7243 8 28984 1 2
Pressad i England

och på blå vinyl.
Columbia 64200
pressad i USA

Min svarta utgåva låter betydligt roligare än den blå, men är tyvärr väldigt knastrig, det var den redan från födseln.
Jag väntar på nyutgåvan, den är beställd.

quote:
Fick hosta upp 229:- för denna. Inte tokbilligt direkt, men jag är nöjd och det låter bra!

Prislappen på mitt "svarta ex" sitter kvar. Den kostade 189:- och jag antar att jag köpte den 1994, när den kom.
Det har knappast blivit dyrare.

/Tomas

Vinyl, one of the four building blocks of the universe.

min anläggning ser du här
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2014/07/13 :  09:59:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
WOW! kostade "the Division Bell" 189:- Skr år 1994? Jag har glömt hur dyra vinylerna under "CD-eran".

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2014/07/13 :  10:32:38  Show Profile Send erixon a Private Message  Reply
Jag har en annan utgåva som är mörkt vinröd, Columbia 64200 köpt nån gång 2005.

Inget knaster men väldigt lågt inspelad. Låter tyvärr ganska trist.

Ska nog fundera på en nyinvestering :)

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/13 :  10:37:20  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hade också förträngt att vinylerna blev riktigt dyra mot "slutet". Förvisso tror jag att Cd skivorna också höll orimliga priser och det var en av anledningarna att jag slutade köpa musik i den eran...

Kollade upp min blå utgåva och den "verkar" vara samma som Thomas.PEO har, Columbia USA C 64200;
http://www.discogs.com/marketplace?release_id=1217799&ev=rb (Vilka priser som begärs för denna?!?!?)
Den verkar ha släppts 2007 och det kan stämma med när jag köpte mitt ex.
Den kostade för övrigt 195:- då...

//Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2014/07/13 :  16:28:34  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Lite off topic, men...

Roger Waters "Amused to Death"

Columbia - 468761 0
(2xLP)

Den kostade 230:- enligt prislappen när jag köpte den 1992.
Jag minns att jag fick vänta i 2-3 månader för att få den på vinyl, men det var det värt.
Vinylpriserna på nyproducerad musik sköt snabbt i höjden när CD'n började ta över.

/Tomas

Vinyl, one of the four building blocks of the universe.

min anläggning ser du här
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/13 :  18:48:30  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
ÅjaThomas, den senaste är värd klart mycket mer än du gav för den idag ju!
Jag skulle väldigt gärna ha den på vinyl, men själv köpte jag Sony's SuperBitMapping pressning på guld CD!
Det kan faktiskt ha varit den allra första CD jag köpte vid närmare eftertanke!
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2014/07/13 :  19:30:01  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag väntar på den sen två år tillbaka :-(

http://www.analogueproductions.com/index.cfm?do=detail&Title_ID=89109
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2014/07/18 :  22:37:24  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Jag har dissat Pink Floyd utan Waters men Division Bell känns som en godkänd platta...

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2014/07/20 :  10:30:46  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Och i Oktober? får vi veta vad som blev över när man spelade in The Division Bell. Man har tydligen skrapat ihop resterna och släpper nu The Endless River 20 år senare. Kan nog bli både flipp eller flopp. Hur som helst något spännande att se fram emot.

VH Johan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000