HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Köp av skrivare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2014/07/17 :  19:16:28  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Hej

Hmm..har bestämt mig att vi behöver köpa in en skrivare, först en s/v laser skrivare av enklast möjliga modell..

och

även en bra fotoskrivare (helst med s.k. multifunktion) lite längre fram...

Min fundering är att jag har två routrar i huset, jag har Comhem routern i källaren och till den är all hembioelektronik kopplad ( tv, s-förstärkare, blue-ray, PS3, Wii, Tivo:n samt den stationära "stor-datorn") men pga av det måste stå i källaren så når det inbyggda trådlösa nätverket inte så långt utan jag har ifrån den router dragit en nätverkskabel och installerat en Asus RT-N66U på marknivå som dels har hand om all trådlös kommunikation (padda, Apple- tv, iPod, alla telefoner, två gamla lapptops etc...) och dels en trådburen koppling till sonens dator..

Jag vill ha en skrivare (två) som kan delas av dels det trådlösa nätverks alla enheter samt "stor-datorn" i källaren som är kopplad till den första routern. Det finns ju två USB-portar i Asus:n så det går att koppla in en skrivare den vägen men då kommer väl inte "stor-datorn" åt den via nätverket, eller ?? Har en plan att koppla in en USB-hårddisk också i Asus:n ....

Vet någon om det går att ansluta en skrivare dels genom USB och samtidigt via ett trådlöst nätverk (alltså de skrivare som har båda anslutningsmöjligheterna) och att det funkar att skriva ut från båda anslutningarna tros att de formellt sett är två olika nätverk...??

Vad ska jag kolla efter i spec:n för en funktion isf när jag kollar ??

Krånglig fråga och är något oklart så fråga...?


Mvh

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2014/07/27 :  20:10:06  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
.inget svar och det förstår jag..

Jag drar om en nätverkskabel istället så fixar det sig...

Mvh

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/07/27 :  20:50:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det var lite luddigt!

Men summa summarum, jag skulle idag enbart köpa en skrivare som klarar att printa via nätverket, alltså du ansluter den till ditt nätverk, inte en specifik dator. En alternativ möjlig lösning är ju att ansluta en USB baserad printer till din Router, det ger samma resultat i slutändan.

Du kanske svarade själv på din fråga, men oavsett..
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2014/07/27 20:51:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000