HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Harmony design V9-phono inställningar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/07/20 :  19:43:11  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Hej hej.
Sitter med ett V9 från 2005 (!) och Inga papper. Tycker ljudet är en aning klent från skivorna och minns att jag I tidernas begynnelse monterade in ett 1kohm motstånd men..... 9 år senare har jag ingen aning. Tänkte ställa om de där switcharna och hoppas att någon annan här kanske kommer ihåg eller har kvar info om vad de där switcharna gör, sitter 2 I vaje kanal och IIRC staller de bade C och R.
De skall även ställas mot en Dynavector 10x5, den är lika gammal den. En annan tanke är att kanske sänka höjden på tonarmen, lite S-igt ljud.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2014/07/20 :  19:51:54  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Har du tagit kontakt med Harmony Design gällande instruktioner för hur man justerar switcharna?
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/07/20 :  20:32:34  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
tänkte att det var högre sannolikhet med svar här en söndag klockan 19:40 istället för hos Harmony Design :D
Ställde I alla fall om så det lugnade sig med mer bas men samtidigt lägre volym, ställde den andra switches så det blev högre gain. Tror det var så, en switch för gain och en för impedans. Risk att jag kompenserar ett fel med ett annat känns det som.

Får skicka en fråga till dem också, Mattias var I alla fall väldigt trevlig och tillmötesgående sist jag hade kontakt med honom.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000